Economia

Seguretat i lideratge, a més de la tecnologia, claus de futur per al sector turístic

La Fundació Jordi Comas i l’Agència Catalana de Turisme repassen, en una jornada, l’escenari cru que deixen les restriccions i la necessitat d’adaptar-se

L’estiu, a la Costa Brava i en general a la demarcació, es va salvar a escala turística. Però després d’una primavera a zero i amb una tardor en què hostalers i restauradors tornen a estar sota mínims, els ponents de la jornada d’ahir de la Fundació Jordi Comas i l’Agència Catalana de Turisme (ACT) per analitzar els nous escenaris del sector van concloure que caldran quatre factors: seguretat, lideratge, tecnologia i més sostenibilitat per poder girar full.

El conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, es va encomanar al repte d’aprofitar la part dels 140.000 milions de fons europeus que “’s’injectaran directament al teixit productiu i que han de ser una oportunitat per al turisme i les seves pimes”. I el president de la Diputació, Miquel Noguer, va desitjar que a partir del 23 de novembre s’aixequin les restriccions i es reobrin els negocis turístics, que suposen un 20% del PIB a la demarcació.

Respecte al futur, a llarg termini, els ponents no perdien l’optimisme en la recuperació. El catedràtic de la UB Anton Costas no té cap dubte que la “indústria de la felicitat” que suposa el turisme tornarà a funcionar, però calen “tres R: resistir, recuperar-se i renéixer”. El metge Salvador Macip va qüestionar la “precipitació” en l’aixecament de les restriccions, al juny, i va advertir que tots els indicadors indiquen que “el 2021 encara no serà un any normal i que cal estar preparats”. I la psicòloga Joana Frigolé, experta en coaching i recursos humans, va incidir en el fet que cal lideratge per recuperar el trasbals emocional de negocis i clients.

Millor que altres zones

Durant l’acte també es va presentar un estudi de CaixaBank que revela que el consum a la demarcació de Girona, pel que fa a despesa turística del conjunt de turistes de l’interior i de l’estranger, ha tingut a l’estiu un millor comportament que a la resta de l’Estat espanyol. Segons l’informe, amb dades obtingudes a través dels terminals de punts de venda (TPV) de l’entitat, la despesa turística a la demarcació va caure, de mitjana, un 20%, mentre que a la resta de l’Estat espanyol la baixada ha arribat a un 40%.

L’estudi també destaca que, de tots els subsectors, el de la restauració ha estat el que millor comportament ha tingut a les comarques gironines, fins i tot superant en alguna setmana de l’estiu els nivells del 2019. Però amb vista al futur tothom coincideix que és imprescindible la vacuna i els tests ràpids entre els turistes. Entre l’empresariat, l’altra màxima és que cal potenciar línies d’ajuts públics per als negocis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA