Economia

La ministra de Transports espera que l’ampliació de l’aeroport del Prat estigui enllestida el 2030

Raquel Sánchez no concreta en quant s’allargarà la pista curta i diu que el projecte tindrà a “mínima afectació possible”

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha afirmat aquest dimarts al matí que espera que l’ampliació de l’aeroport del Prat sigui una realitat el 2030.

En una entrevista a RAC1 l’endemà de l’acord entre de la Generalitat i el govern espanyol, Sánchez tampoc ha especificat -en la línia del vicepresident Puigneró aquest dilluns al vespre- si l’allargament de la tercera pista serà de 500 metres o menys i ha assegurat que el projecte suposarà “la mínima afectació possible perquè hi ha exigències mediambientals que s’han de complir”.

“No només la UE és exigent, sinó també el propi Ministeri”, ha afegit Sánchez, que ha apostat per “fer possible el binomi creixement econòmic i sostenibilitat”.

Sánchez ha explicat que els primers anys després de l’acord, seran de planificació i informes mediambientals.

Ha detallat que el pròxim pas serà l’aprovació del DORA per part del consell de ministres el setembre que ve i a partir d’aleshores es treballarà amb el Pla Director. Prèviament, però s’haurà d’haver reunit la Comissió de Coordinació Aeroportuària.

Sánchez s’ha mostrat segura que és compatible combinar creixement econòmic i que aquest sigui sostenible i ha comentat que caldrà ser “molt exigents” amb les afectacions mediambientals. És per això que també hi entrarà en joc el ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic.

La ministra i exalcaldessa de Gavà ha explicat, sobre les inversions previstes també als aeroports de Girona i Reus, que “s’està fent una bona avaluació i un bon anàlisi perquè el sistema aeroportuari funcioni de la manera més integrada”.

Sánchez preveu que es estacions de l’AVE en aquests dos aeròdroms funcionin dins del període del DORA 2022-26.

En aquest sentit, ha recordat que en el cas de Girona el ministeri ja a començar un estudi informatiu seguint un protocol existent entre Aena i Adif, mentre que en el cas de Reus ha confirmat que s’hi començarà a treballar “en breu”.

Per la ministra, aquests dos aeroports permetran fer una “correcta distribució” de l’afluència de passatgers que arribin a Barcelona mentre que en l’aeroport del Prat es podran atraure més vols de llarg recorregut i aspirar a fer fins a 90 operacions per hora.

Es tracta d’una freqüència prevista ja en el pla director actual però que el sistema de pistes segregades no ha permès assolir.

“El que ens estem plantejant és com poder atendre aquesta demanda però sempre amb aquest límit”, ha puntualitzat Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA