Economia

La campanya de cítrics de l’Ebre preveu més pèrdues

La campanya de cítrics de l’Ebre serà “curta”, “lenta” i amb els preus a la baixa. Així ho preveuen els citricultors d’aquelles comarques, que ara mateix estan immersos en la collita de la fruita. Federico Tarazona, gerent de la cooperativa Exportadora d’Agris d’Alcanar (Montsià) explica que, tot i que la campanya va començar amb normalitat, els aiguats, les llevantades, les pedregades i una floració inferior a la de l’any passat han escurçat la producció de clementines fins al 50%. La temporada també s’havia engegat amb els preus a l’alça, però ara s’han estancat. L’increment “difícilment suplirà”, diu Tarazona, la disminució del fruit ni l’augment dels costos de producció. “El resultat final serà igual o pitjor que el de l’any passat”, conclou el gerent de la cooperativa. Hi coincideix el citricultor Jaume Forcadell, que indica que, de moment, els preus que s’estan pagant “no són els que tocaria” pels costos de producció. Per exemple, produir un quilo de mandarina costa entre un 30% i un 40% més, a causa dels preus de la llum, els fertilitzants i pesticides i els carburants, a banda de la competència “deslleial” d’altres països que poden exportar a Europa, però que produeixen amb menys restriccions en l’ús de fitosanitaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva