Economia

Puja el ritme d’incorporació de la IA a les empreses catalanes

Un 8,4% de les companyies van adoptar sistemes d’intel·ligència artificial el 2022

El ritme de la incorporació de la intel·ligència artificial a les empreses catalanes va a l’alça. L’any passat, un 8,4% de les companyies va adoptar aquesta eina, un percentatge que supera en gairebé dos punts les que s’hi van sumar el 2021 (6,7%). Les xifres les ha donat a conèixer aquest matí el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, durant una visita a l’empresa catalana Picvisa, a Calaf, que li ha presentat un nou sistema d’IA que separa la roba de la resta de deixalles a les plantes de reciclatge per afavorir l’economia circular.

En declaracions recollides per l’ACN, Torrent ha subratllat que és “un bon exemple” de com la tecnologia ben aplicada pot ajudar a avançar en sostenibilitat i en economies circulars per ser “més competitius en els mercats internacionals” alhora que contribuirà a l’obertura de noves línies de negoci.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Rússia

Rússia augmenta un 82% els ingressos per la venda de petroli i gas el 2024

barcelona
unió europa

La CE exigeix a Booking complir amb la llei de mercats digitals

barcelona
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona