Economia

Sabadell Digital, nou referent del sector financer

Sabadell Digital participa en projectes que aviat veuran la llum

Banc Sabadell acaba de posar en funcionament una nova filial que integrarà a partir d’ara tot el seu negoci digital. El banc ha creat la marca tecnològica Sabadell Digital, que neix amb l’objectiu d’impulsar la transformació del grup, tot proporcionant les millors solucions integrals, tecnològiques i innovadores.

En el disseny d’aquesta nova filial s’ha aglutinat el talent i les fortaleses d’Innocells, el centre d’innovació digital que canalitza les inversions del banc en noves start-ups de l’entorn digital, i Sabis, el soci estratègic en tecnologies de la informació del Grup Sabadell, el qual li ha donat suport en la construcció de solucions digitals i aplicacions informàtiques. Cal recordar que el pla estratègic de Banc Sabadell 2021-2023, i que enguany s’ha de revisar, posava la digitalització en el focus, especialment en la banca de consum. Una de les prioritats és dur al canal digital l’activitat comercial en préstecs personals, comptes i targetes i pagaments.

Al capdavant del projecte de Sabadell Digital, s’hi ha situat Marc Armengol, director general i director d’operacions i tecnologia de Banc Sabadell, del qual dependrà Francesc Huguet, director general de Sabadell Digital.

Durant la presentació de la marca, el conseller delegat de Banc Sabadell, César González-Bueno, va relatar el “salt impressionant” que el grup ha fet en tecnologia durant els darrers anys, i així mateix va assegurar que amb Sabadell Digital “l’organització podrà seguir avançant per adaptar-se ràpidament als canvis que s’acosten al mercat”.

Per la seva banda, Marc Armengol, com a màxim responsable del projecte, va afegir: “Estem davant d’un canvi de paradigma, i aquesta etapa farà possible respondre amb la màxima agilitat als reptes que haurem d’afrontar.” Durant aquest mateix acte, el director general i director de Banca de Particulars, Jorge Rodríguez Maroto, va assegurar que Sabadell Digital permetrà oferir als clients “un canal en línia amb el mateix nivell de servei i qualitat que troben actualment a la xarxa”.

Sabadell Digital participa en un seguit de projectes que aniran veient la llum durant els pròxims mesos i que situaran la marca com a referència tecnològica i de gran prestigi en el sector financer. La nova filial digital estarà formada per uns tres-cents treballadors que estaran instal·lats a Madrid, Barcelona, Alacant i Sant Sebastià. Dos-cents empleats estaran a càrrec de la gestió del programari, amb una atenció especial als assumptes de desenvolupament d’apps, targetes i el nou sistema d’onbording digital. Els altres cent treballadors exerciran l’operativa del banc dia a dia, com el suport digital davant de tercers i l’operativa i la infraestructura de l’entitat. Actualment, Banc Sabadell inverteix entre 330 i 350 milions d’euros en iniciatives digitals. Fa dos anys, el 10% de la inversió es dedicava a la part digital i a hores d’ara ja representa més del 30%. Banc Sabadell té aliances amb algunes de les grans firmes de la digitalització, com ara Accenture, NTT Data, TXT i Kyndryl.

L’evolució de la tecnologia ha canviat la manera com les persones interactuen amb els serveis financers. Els clients esperen tenir accés a serveis financers en línia i mòbils, i que aquests siguin ràpids, segurs i adaptats a les seves necessitats. La banca digital, els pagaments electrònics i les criptomonedes guanyen popularitat i es preveu que segueixin creixent en el futur.

Per tot això, Banc Sabadell vol adaptar-se a aquestes noves demandes dels clients i centrar-se en el desenvolupament i la millora de solucions digitals per seguir competint en aquest mercat cada vegada més digital.

De fet, el gran objectiu de Sabadell Digital és construir una comunitat de talent digital i tecnològic en què la base sigui la col·laboració i la confiança entre les persones.

Servei digital de control dels pagaments

L’evolució tecnològica de Banc Sabadell és contínua, i bona prova la tenim en la creació d’una eina digital per controlar els pagaments recurrents. Aquest primer servei de gestió de subscripcions en el mercat financer espanyol l’ha creat Innocells en col·laboració amb la fintech sueca Minna, i proporciona un mapa complet de totes les subscripcions i factures pagades mitjançant domiciliació i/o targeta de dèbit amb Banc Sabadell. Així, es poden gestionar els subministraments (llum, gas), les telecomunicacions (mòbil, internet) i els serveis digitals (televisió, cinema).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona
CONFLICTE LABORAL

La plantilla de Llansà talla la N-260 i manté la vaga en defensa dels acords

LLANÇÀ

Roses rep el primer dels nou creuers que hi passaran aquesta temporada

roses

Mig miler de persones demanen reduir la jornada laboral

girona
economia

El BBVA garanteix el seu “compromís total amb Catalunya”

barcelona
economia

Clam per “menys jornada i millors salaris” en un Primer de Maig marcat pel 12-M

barcelona

Finalitza el tall a la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

la pera
QUERALBS

FGC i Queralbs arriben a un principi d’acord per la gestió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa