Economia

Contra xifrada

Jordi Garriga Riu

Travessar el mirall

Tan senzill com, a partir de la foto d’un selfie, dissenyar un avatar de cos sencer per tenir una altra vida en tot un reguitzell de metaversos que ja estan a l’abast. La catalana Union Avatars és una de les firmes que ha reeixit en el desenvolupament d’un programari que detecta perfectament i reprodueix els trets facials d’un usuari per crear-ne el bessó digital i dur-lo als universos de realitat immersiva.

Ja tenim una bona colla de plataformes, com Roblox, Zepeto, Fornite, Axie Infinity, Horizon Worlds, Decentraland, etc., que permeten pensar que tothom pot viure ja a l’altra banda del mirall, però Jordi Conejero, un dels fundadors de Union Avatars, pensa que “encara estem en fase de construcció pel que fa al metavers; la maduració no arribarà tan aviat com esperàvem”. El punt culminant s’assolirà quan es generalitzi entre els usuaris maquinari per capbussar-se en la realitat immersiva. De moment, però, “estem veient que ja és habitual entre les generacions Z i Alfa, gent en la vintena, que construeixin una identitat a la plataforma virtual”. I el món corporatiu no en vol ser aliè, i per això recorre a empreses com Union Avatars. Conejero assenyala: “El sector corporatiu se sent atret per avatars realistes com els que dissenyem, que a una empresa com la consultora Accenture li permet fer un onboarding amb els seus empleats.” Hem vist ja fires de diversos sectors al metavers, però si hem de triar un sector especialment interessat per l’avatar realista és la moda: “Com més va, més rellevància té la moda digital, i tenim molts joves que es gasten diners per vestir el seu avatar digital.” La moda veu en l’avatar la via per millorar l’experiència de client en comerç electrònic, “amb un comprador que ja no té problemes a emprovar-se quina és la talla de roba que li escau millor.” A banda del gaming, també hi ha bones oportunitats en entorns de la cultura o els esports. En aquests àmbits, “ja sigui a qui ha acudit a un espectacle o al seguidor d’un club esportiu, es pot premiar el compromís observat a través de l’avatar”, com assenyala Jordi Conejero. Union Avatars s’ha servit de la IA generativa “per dissenyar diferents estils d’avatars, ja que, així com no vas vestit igual per anar a la feina que al gimnàs, al metavers, segons l’entorn que vulguis explorar, potser voldràs un avatar no tan realista, d’estil cartoon, minecraft o de blocs”. “Hem pogut comprovar que l’usuari no en té prou amb una representació digital, i si va a una altra plataforma, en vol una altra de diferent”, argumenta. I val a dir que la nova identitat digital pot tenir molta iniciativa: “Ja hi ha bastants usuaris que mostren a les xarxes el contingut que creen a través del seu avatar.” No és estrany que TikTok o Instagram tremolin amb l’auge del metavers Roblox, amb 400 milions d’usuaris mensuals.

200.000
És el nombre d’usuaris que espera assolir Union Avatars a finals de l’any 2024, des dels 80.000 amb què compta actualment


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les Terres de l’Ebre reben 80 milions dels fons europeus

Amposta

Unes 800 persones han participat en la Setmana dels Mercats

GIRONA
Economia

Mahle fabricarà refrigeradors per bateries de cotxes elèctrics a partir de finals de 2025

Montblanc
Amèrica del Nord

El Banc de Canadà rebaixa el tipus d’interès per primera vegada en quatre anys

Barcelona

Aldi anuncia l’obertura de la seva segona botiga a Figueres el 19 de juny

FIGUERES
economia

Les comarques de Ponent reben 287 milions dels fons europeus

Rosselló
economia

Gelati Dino inaugura un sisè punt de venda a Madrid

castelló d’empúries
Economia

Els productors de préssec pla al Baix Segre preveuen una campanya “normal”

Alcarràs
TURISME

Pla d’usos per saber l’ocupació màxima dels espais naturals de la Garrotxa

OLOT