Economia

Llet Nostra pot fer la planta a Bescanó, set anys després

L'ACA ha tardat cinc anys a desbloquejar un dels tràmits

Ara Urbanisme ha de comprovar que s'han complert les al·legacions que va plantejar

El procés per fer la fàbrica va començar el 2004

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha donat “finalment” el vistiplau a un dels darrers tràmits que des de feia prop de cinc anys tenia bloquejada la construcció de la planta de Llet Nostra a Bescanó. Aquest tràmit era el del sistema de depuració: “Hem assumit el compromís de fer una planta de depuració interna que cobreix el cent per cent de les necessitats”. I ara, després dels acords entre l'empresa i l'ACA, “ja ho estan signant els ajuntaments de Bescanó, Salt i Girona”. El pas següent, segons ha explicat el president de Llet Nostra Alimentària, Xavier Tubert, és que Urbanisme comprovi que s'han complert “totes les al·legacions” que els va plantejar.

El fet que s'hagin desbloquejat els tràmits ha “alegrat” els responsables de Llet Nostra, que esperen “que tota la burocràcia estigui acabada” per decidir quina sortida li donen ara a la fàbrica. Els tràmits per fer la planta a Bescanó van començar a principis del 2004, quan l'Ajuntament d'aquesta localitat va aprovar el pla parcial per poder instal·lar la nova construcció. “D'això ja fa set anys i amb aquest temps ha canviat molt també la indústria lletera catalana”, va dir Tubert. És per això que el president de Llet Nostra només afirma que el procés tira endavant.

Com que els tràmits s'han fet “eterns” i fins i tot “desesperants”, els propietaris de Llet Nostra Alimentària van llogar el 2005 a la família Casellas, propietària d'Indústries Casellas (ICSA) i de la Vigatana, la planta que tenien a Vic i la van convertir de manera “provisional” en un centre d'envasament de Llet Nostra. Aquesta planta fins i tot es va ampliar per la parada administrativa que hi havia a la nova planta. “Era una parada política amb arguments tècnics”, assegura Tubert.

Aquest mes de març, però, els productors de Llet Nostra –formada per sis cooperatives, quatre de les quals són gironines– van decidir desvincular-se del centre d'envasament d'Osona i concentrar-se “només en l'àrea de comercialització de llet envasada i a continuar impulsant la marca”. “Només hem sortit de la societat de gestió de la planta cedint el 100% de les accions a Iparlat –el seu soci tecnològic, que tenia fins ara un 37,5% de les accions–”, va dir Tubert, que va assegurar que la venda no suposa cap canvi en el projecte de la marca. Llet Nostra va tancar el 2010 amb un 7% més de litres comercialitzats, i s'ha convertit en la primera marca de llet més consumida a les comarques gironines i en la tercera del rànquing de llet en bric al conjunt de Catalunya.

D'altra banda, el procés industrial que Cacaolat té a Barcelona “té data de caducitat”, segons Tubert, i el sector assenyala Llet Nostra com una de les candidates a comprar-la. Llet Nostra es mostra prudent a afirmar cap opció i estan a l'expectativa per veure com evoluciona el concurs de creditors en què es troba Cacaolat.

LES FRASES

Esperem que tota la burocràcia estigui acabada per decidir quina sortida li donem ara a la fàbrica
Xavier Tubert
president de llet nostra alimentària
El procés de fer la planta va començar fa set anys. En aquest temps, la indústria lletera ha canviat
Xavier Tubert
president de llet nostra alimentària


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.