Un grup dels EUA compra l'empresa Miguel Pujadas, proveïdora de ‘MasterChef'
La firma de Santa Coloma de Farners pretén mantenir la plantilla, de 125 treballadors
L'any passat va facturar més de vint milions d'euros
El grup nord-americà Vollrath ha adquirit l'empresa familiar de Santa Coloma de Farners Miguel Pujadas, fabricant de material de cuina, que és la proveïdora oficial del material de cuina del concurs televisiu de cuina MasterChef, de TVE. Així ho ha fet públic l'empresa nord-americana en un comunicat, en el qual anuncia que l'adquisició de Miguel Pujadas suposarà el creixement i l'expansió del seu negoci internacionalment.
De fet, l'empresa de Santa Coloma de Farners ven els seus equipaments i utensilis a més de 85 estats i l'any passat va facturar més de 21,28 milions d'euros, un 16,85% més que l'any anterior, i va tenir un benefici d'1,29 milions. “Les dues companyies tenen molt en comú i aquest és un excel·lent tracte per a tots els nostres treballadors i clients”, diu en el mateix comunicat Daniel Domènech, l'actual director general de Miguel Pujadas, que continuarà en el càrrec i al capdavant de les operacions de l'empresa gironina. De fet, segons va explicar Domènech al diari Expansión, la multinacional pretén mantenir la plantilla i la fàbrica a Santa Coloma de Farners. En total, l'empresa té 125 persones i un 65% dels productes que ven són de fabricació pròpia. La resta, explica el rotatiu, es subcontracta a diferents empreses locals o s'importa d'altres països.
Segons el conseller delegat de Vollrath, Paul Bartelt, amb l'adquisició, l'empresa guanya capacitat d'estampat i muntatge a més de varietats en material de cuina, per fornejar i per servir. “Com Vollrath, Pujadas té una llarga reputació en el disseny i la manufactura de millors producte industrials”, hi afegeix en el mateix comunicat Paul Bartelt.
Fundada el 1921
Miguel Pujadas, empresa familiar fundada el 1921, proveeix de paelles, forns i batidores als concursants del popular programa MasterChef. Actualment està a mans de la tercera generació i sobretot el seu client final forma part del canal horeca; cafeteries, restaurants i hostaleria. Entre es seus clients, el més famós, però, el programa de cuina de TVE, que només fa servir aquest tipus de bateries. De cara al 2015, Miguel Pujadas té previst arribar a uns ingressos de 24 milions d'euros, dels quals un 70% procedeixen de l'exportació, i un resultat de dos milions d'euros.
L'empresa compradora, Vollrath Company, amb seu a Sheboygan (Wisconsin), també és una empresa familiar fundada el 1874 i està especialitzada en equipament de cuina que es troba tant als EUA com a Europa, Mèxic i la Xina.