Economia

Creixen les oportunitats de la marca Penedès Marítim

Els pobles de la costa del Garraf i el Baix Penedès s'uneixen per fer promoció conjunta de la zona i compartir sinergies

Volen incorporar el turisme del vi com un element fonamental del discurs

Els alcaldes de Cunit, Cubelles, Sitges, Sant Pere de Ribes, Vilanova i la Geltrú, Calafell i el Vendrell, juntament amb els consells comarcals del Garraf i el Baix Penedès, i l'Agència de Desenvolupament Node Garraf han posat fil a l'agulla per impulsar la singularitat turística de la zona sota la marca Penedès Marítim, la marca que els últims anys explotaven conjuntament Cunit i Cubelles. Ho faran amb la creació d'una comissió de treball permanent que identificarà els punts en comú i les complementarietats que poden explotar conjuntament, però sense renunciar, de moment, a les respectives marques turístiques (Costa de Barcelona i Costa Daurada), que agrupen les costes del Garraf i el Baix Penedès, segons els criteris de l'Agència Catalana de Turisme.

La setmana passada es va fer la primera reunió conjunta dels representants dels set municipis i les dues comarques a instància de la regidoria de Turisme de Cunit. De fet, Cunit i Cubelles ja fa dos anys que treballen en la promoció conjunta dels valors turístics d'aquests dos pobles sota la marca Penedès Marítim i consideren que la idea pot ser una garantia de dinamització i de desenvolupament local que reforci el sector econòmic de tot el territori.

Per començar, les accions i estratègies que ja es desenvolupen en cada un dels municipis es complementaran amb la marca Penedès Marítim, amb l'objectiu de reforçar la personalitat de la zona i crear un producte original i sostenible que marqui la diferència respecte a la competència directa d'altres zones singulars del país.

Mentrestant, començaran a treballar en una diagnosi que permeti disposar de la informació necessària per treballar conjuntament. Malgrat que els municipis encara no tenen la informació conjunta, tot fa pensar que el turisme del vi serà un dels eixos fonamentals de l'estratègia de promoció de la zona. Almenys, així ho han remarcat els regidors i presidents dels dos consells comarcals que van assistir a la primera reunió.

Espai per a enoturisme

De tots els àmbits de promoció en què es vol treballar s'ha destacat el sector de l'enoturisme com un dels eixos de treball bàsics, a causa de les característiques pròpies del territori i l'agenda especialitzada que ja està en funcionament a través d'EnoturismePenedès. Precisament, una de les línies de treball de la comissió consistirà a obrir la porta a la futura incorporació del Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès a treballar conjuntament amb els municipis de la costa. Des del sector marítim consideren que l'oferta especialitzada de la vinya i el vi, i el turisme d'interior que poden oferir l'Alt Penedès i el Baix Penedès interior, és un complement molt interessant per afegir a l'oferta turística de la costa.

Si l'objectiu de la marca Penedès Marítim és treballar de manera coordinada per aconseguir més bons resultats, tot fa pensar que l'interior haurà de mirar la que, per naturalesa, és la porta d'entrada del turisme a la zona. L'objectiu és créixer i generar oportunitats, però sense perdre de vista les necessitats particulars del territori ni posar en risc la sostenibilitat.

LA XIFRA

7
són els municipis
del Garraf i el Baix Penedès que treballaran per fer promoció turística conjunta del territori.

LA FRASE

Hem incidit sobretot en la necessitat d'actuar de forma conjunta en la dinamització
Ramon Ferré
Alcalde de Calafell

El vi, una garantia de turisme sostenible

El turisme del vi ha esdevingut en deu anys el tret característic genuí associat al Penedès turístic, pel potencial que té en si mateix i per la necessitat dels cellers de complementar la promoció dels seus vins amb visites i venda directa. Conscients del potencial del turisme gastronòmic com a aposta més de present que no pas de futur, els municipis de la costa del Garraf i del Baix Penedès comencen a abraçar la idea de l'enoturisme com alguna cosa més que una carta de vins adequada als restaurants. Els paquets turístics i el potencial de la vinya i els cellers és infinit i els que s'hi mouen ho saben. Si les Nacions Unides ha proposat el 2017 com a Any Internacional del Turisme Sostenible, el turisme del vi hi té un paper, i aquesta carta, ben jugada, pot ser un molt bon esquer no només per als wine lovers, sinó també per als nature lovers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Els petits accionistes del Sabadell s’uneixen per oposar-se a l’opa del BBVA

barcelona
energia

El Regne Unit elimina el carbó de la seva producció elèctrica

barcelona
ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS