Economia

ATO de Vidreres comença a vendre llet a la Xina

L'empresa va tancar el 2015 amb una facturació de 26,5 milions i gràcies a l'exportació preveu créixer un 7%

A l'abril traurà al mercat un cafè amb llet refrigerat per al consum immediat

Llet ATO arriba a la Xina i ho fa a través d'un supermercat de venda en línia. Aquesta és la primera vegada que l'empresa amb seu a Vidreres controlada per set granges catalanes (sis granges gironines i una de lleidatana) es decideix a exportar. I ho fa primer perquè el mercat estatal “està estancat” i cada vegada costa més ampliar la quota de mercat i perquè les marques blanques fan molta pressió en el preu. És per això que, tan bon punt va sortir “l'oportunitat” per vendre a la Xina i van contactar amb un agent comercial que coneix bé el mercat xinès, no s'ho van pensar gens. Ara ja han tancat un acord amb un supermercat que només ven en línia i la previsió és enviar-hi entre 5 i 10 milions de litres aquest any –xifra que suposaria un increment d'entre un 15% i un 30% de les vendes de la companyia–. “Els xinesos no confien gaire en les llets produïdes al seu país i la nostra té molt bona demanda, sobretot per part de clients d'alt poder adquisitiu”, assegura el president de llet ATO, Jaume Pont.

La companyia va tancar el 2015 amb una facturació de 26,5 milions d'euros –una xifra lleugerament inferior al 2014– però la previsió per aquest 2016 és augmentar un 7% les vendes.

Diversificant productes

L'empresa està diversificant productes. El 2014 va començar a vendre llet sense lactosa, una línia de producte que està a l'alça i que esperen que creixi en vendes aquest any. L'any passat, la marca de llet va treure al mercat llet fresca, recuperant així un dels productes més històrics de la marca, i aquest any n'espera vendre un milió de litres.

Ara la companyia treballa per comercialitzar un cafè amb llet refrigerat de 150 mil·lilitres per a consum immediat i que competirà amb la marca Kaiku i firmes internacionals com ara Starbucks i Nestlé. El cafè amb llet sortirà al mercat aquest mes d'abril. L'empresa també està “treballant de valent” per treure les seves primeres postres, un iogurt tradicional: “Però encara no tenim previsions de sortida.”

Els set socis de Natura Llet són les granges Can Costa de Manol, de Lladó; Mas La Coromina, de la Vall d'en Bas; SAT El Trèvol i Mas Bes de Vilobí d'Onyar; Mas Gurí, de Cassà de la Selva; SAT Sant Mer, de Sant Esteve de Guialbes, i la Granja Sant Josep, d'Almacelles (Segrià). Aquests set socis controlen el 60% del capital de llet ATO, i Capsa Food, el 40% restant.

LA XIFRA

6.000
vaques
són les que tenen entre les set granges catalanes propietàries del 60% del capital de llet ATO.

LES FRASES

Les marques blanques fan molta pressió en el preu. Nosaltres mai comprem a la baixa
Jaume Pont
PRESIDENT DE LLET ATO
Els xinesos no confien gaire en les llets produïdes al seu país i la nostra té molta demanda


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona