Medi ambient

anoia

Igualada instal·la mil contenidors més silenciosos

El procés durarà cinc setmanes i estarà enllestit al gener, quan també s'haurà renovat la flota de la neteja

L'Ajuntament d'Igualada ha iniciat aquest mes de desembre la substitució dels mil contenidors situats a la via pública de la ciutat, segons ha avançat l'agència ACN. El procés, que ha d'estar enllestit en cinc setmanes, preveu la substitució de 200 contenidors de càrrega posterior i 800 de càrrega lateral. Els nous contenidors estan fabricats en plàstic injectat, fet que en disminueix el soroll durant el buidat i són accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda i fàcilment identificables per a les persones cegues, gràcies a uns relleus a la coberta. El procés de substitució s'ha iniciat pels contenidors de recollida selectiva de paper, envasos i cartrons i, posteriorment, serà el torn dels de rebuig, orgànica i vidre.

L'Ajuntament d'Igualada ha explicat que el ritme de treball és aproximadament de 50 unitats substituïdes cada dia. D'aquesta manera, el consistori renova uns contenidors que es van implantar l'any 2000 i que ja havien arribat a la seva vida útil òptima, que se situa entre els vuit i els deu anys.

La segona setmana del mes de gener del 2012 hi ha previst que tots els contenidors hagin estat renovats i que, a més, la nova flota de vehicles de neteja de la ciutat propulsats amb gas natural (escombradores, camions, etcètera) ja estigui plenament operativa. A final del mes de desembre ja hauria d'estar en ple funcionament la nova estació de gas natural on s'hauran de carregar aquests vehicles, un cop superades les homologacions necessàries per a la utilització.

LA XIFRA

50
contenidors
diaris substituirà l'Ajuntament d'Igualada durant cinc setmanes per renovar-ne tot l'estoc.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.