Infraestructures

barcelonès

El tall de l'L2 amoïna el govern i els botiguers de Badalona

Des de demà i fins al 28 d'agost, l'enèsima aturada del servei en aquest tram obligarà els usuaris a fer aquesta part en bus

Ajuntament i comerciants preveuen perdre visites i clients al centre de la ciutat

Podria ser la cançó de l'estiu, perquè acostuma a aparèixer en aquestes dates. Però no ho és pas, perquè als afectats no els fa gens de gràcia. Per enèsima vegada, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) atura, des de demà i fins al 28 d'agost, el servei de metro de l'L2 en el tram que uneix les ciutats de Sant Adrià de Besòs i de Badalona, que afecta un total de cinc estacions. Com sempre que duu a terme aquesta interrupció del servei, que sempre atribueix a obres d'infraestructura i millora de vies, la companyia posarà a la disposició dels usuaris un servei especial d'autobusos que haurà de funcionar amb els mateixos horaris que el metro.

Tot i així, a molts botiguers del centre de Badalona i al mateix govern municipal, aquesta alternativa ja no els satisfà i es confessen amoïnats per una afectació en la mobilitat que pateixen des de fa una dècada gairebé. Enguany, però, hi ha la circumstància que la decisió de TMB farà que ni surti ni arribi cap comboi a l'estació que, en pocs minuts, duu a les platges, als principals equipaments turístics i a l'eix comercial més important de la tercera ciutat de Catalunya. Una estació que, a més, fa només un any que funciona. Pel regidor de Via Pública i Mobilitat de l'Ajuntament, Daniel Gracia (PP), tot plegat és “un fet inacceptable”, que demostra la “improvisació total” de TMB i que “complicarà la mobilitat dels ciutadans i l'economia d'alguns negocis de la ciutat, en rebre menys clients”. “Calen 20 dies per fer aquest manteniment?, per què no es fa de nit?”, qüestiona abans d'assegurar que demanarà explicacions a TMB per aquesta decisió.

Pel que fa als botiguers, el president de l'eix comercial del carrer Mar, Cinto Gubern, sospita que molts dels clients que els fa arribar aquesta estació des que funciona “ara no vindran si saben que hauran de canviar el metro pel bus”. Altres representants comercials de la zona ho veuen de manera semblant, com Àlex Pladevall i Marcel Formentí, que recorden que el problema s'agreujarà amb el tall ferroviari de l'estació de Sants, que des de dijous i fins a final de mes obliga a anar a l'estació de França a qui, des de Barcelona, vulgui anar en tren a Badalona. A títol individual, els empleats o els amos d'alguns negocis també estan molestos. “Es pensen que ningú treballa a l'agost”, critica Jéssica Baz. “La situació no està per perdre clients” o per vendre “menys gelats” ara que ve la festa major d'agost de la ciutat, apunten Toni Dàvila i Susana Romero.

LA FRASE

És inacceptable. El tall fa anys que dura i ara afecta una estació nova i que duu al centre de la ciutat
Daniel Gracia
regidor de mobilitat de l'ajuntament de badalona (pp)

Continu manteniment de vies

TMB concreta que l'actuació que es farà aquestes setmanes serà de substitució del canvi d'agulles d'una via de l'estació de Pep Ventura i de reforma d'un tram de via que fins fa un any, quan aquesta estació no tenia continuïtat i era un final de línia, era cua de maniobres. Arran de l'entrada en servei de la prolongació a Badalona Pompeu Fabra, aquesta plataforma va passar a ser via general, fet pel qual necessita ara “un manteniment més intensiu”. Amb tot, a banda d'aquesta actuació, i abans que existís Badalona Pompeu Fabra, els talls en aquest tram per fer-hi manteniment han estat constants. Com a mínim –ja sigui a l'agost, per Setmana Santa o aprofitant ponts–, des de fa cinc anys. “Esperem que aquest sigui el darrer: han tingut temps per resoldre-ho”, conclou Gracia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.