Infraestructures

Barcelonès

El govern busca un traçat fora de la Diagonal per al tramvia

El conseller de Territori diu que l'alcalde Trias li ha demanat que uneixi el Trambaix i el Trambesòs per un carrer alternatiu de l'Eixample

Admet que l'amenaça de tornar Rodalies al govern espanyol era retòrica

L'alcalde Xavier Trias ha demanat a la Generalitat que busqui un traçat alternatiu pels carrers de l'Eixample per tal d'unir els dos tramvies. I els tècnics del departament de Territori i Sostenibilitat ja estudien les alternatives. Així ho confirmava ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder. El màxim responsable d'infraestructures del govern català recorda que l'alcalde Trias no vol unir el Trambaix i el Trambesòs per l'avinguda Diagonal sinó que ho vol fer realitat per carrers alternatius de l'Eixample. La seva obligació, diu, és respondre a aquesta petició:“La unió dels dos tramvies no es farà per la Diagonal. Els unirem per algun carrer de l'Eixample. Ho farem amb consens”. Recoder deixa clar que caldrà reduir el trànsit de vehicles en la via per on es
projecti el tramvia.

L'única proposta alternativa a la Diagonal es va aprovar al ple del districte de Sant Martí i dibuixava la connexió del Trambesòs des del Zoo pel litoral fins al World Trade Center i pel Paral·lel i Numància fins al Trambaix de la Diagonal. El republicà Jordi Portabella havia posat sobre la taula l'alternativa al carrer Numància de l'avinguda Josep Tarradellas però CiU no ha fet fins avui cap proposta concreta. Trias es va limitar a defensar en campanya que siguin els tècnics els que decideixin per quins carrers de l'Eixample es pot projectar
el millor traçat possible
tot i que la mateixa empresa gestora del tramvia, Tram, ha defensat sempre que la connexió per la Diagonal és la solució més lògica i eficient pel que fa a
la mobilitat urbana.

En referència a la renúncia de la Diagonal, l'exsecretari per a la mobilitat, Manel Nadal (PSC), avisa des de l'oposició del risc de cometre un error planejant una connexió en ziga-zaga i per carrers més estrets que la Diagonal.

Amenaça retòrica

D'altra banda, el conseller Recoder treu gravetat a l'amenaça del seu govern de retornar la competència de Rodalies de Catalunya a l'Estat i deixa clar que era una manera “retòrica” d'expressar el malestar per una competència sense contingut: “Nosaltres volem la competència completa. La tornada de
la competència és un joc retòric; és una frase que vol escenificar el profund malestar que sentim a
Catalunya sobre com s'ha rebut la competència”.
Recoder defensa que el seu govern no hauria acceptat un traspàs de “ficció” perquè la Generalitat no té poder de decisió sobre les estacions, les vies
i les catenàries i ni tan
sols autoritat per prescindir de Renfe en la prestació del servei, ja que el govern espanyol es nega a impulsar la reforma legislativa que faria possible canviar d'empresa.

Recoder posa l'exemple de l'intercanviador entre Rodalies i metro que va visitar ahir a Arc de Triomf. La Generalitat construeix la seva part però l'Estat no prolonga les andanes de Rodalies que permetrien la parada dels trens més moderns, critica el conseller de Territori.

Consens amb el PP pel corredor del Mediterrani

El conseller defensa que el procés de privatització de l'aeroport del Prat ajudarà a tancar un acord per a la continuïtat de Ryanair als aeroports de Girona i Reus. A la concessionària privada de l'aeroport no li quedarà més remei que encarir les actuals taxes que paguen les companyies per operar al Prat,
segons Recoder. Si la Generalitat pot gestionar els
aeroports de Girona i Reus i rebaixar-hi les taxes, el conseller creu que serà molt més fàcil salvar les diferències econòmiques amb Ryanair.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.