L'Ajuntament de Figueres ha acabat les obres de millora de l'accés a l'estació provisional del tren d'alta velocitat (TAV). En concret, s'han millorat les voreres del carrer Pedreres, de manera que s'ha completat el recorregut que uneix el centre de la ciutat amb la nova estació per als vianants.
Segons ha informat l'Ajuntament, aquest projecte d'urbanització ha tingut un cost de 97.190 euros i les obres les ha fet ARGON Informàtica, que va donar per acabades les obres fa dues setmanes. El consistori destaca que el projecte l'han redactat els serveis tècnics municipals.
Els treballs són complementaris amb els que va fer l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) al terme municipal de Vilafant i de la passera de vianants que es va construir sobre la riera Galligans, després de la demanda que va fer l'Ajuntament de Figueres. Totes aquestes millores d'accés s'han anat fent després que l'estació provisional del TAV entrés en servei fa onze mesos, el 19 de desembre del 2010, quan es va posar en marxa amb uns accessos molt precaris.
En el cas d'aquestes obres al carrer Pedreres, el que s'ha fet és ampliar les voreres i eliminar barreres arquitectòniques. L'Ajuntament també ha fet una cruïlla amb el carrer Ramon Reig amb plataforma elevada per fer reduir la velocitat dels vehicles. A més, s'ha construït un mur amb una barana i una rampa per connectar les voreres del carrer pedreres amb el passeig al costat de la riera Galligans.
Aquestes obres formen part d'un gran projecte que va començar el govern de Santi Vila el 2008 que vol posar èmfasi n la millora de l'espai públic. D'aquest projecte han nascut el pla de cruïlles, el de voreres i el d'asfaltatge, que es va aplicant.

































Comentaris
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.