Les obres d'ampliació a tres i quatre carrils per sentit de l'AP-7 a les comarques gironines estan ja a punt d'acabar-se. De fet, en molts trams ja estan acabades i només en alguns punts continuen fent-s'hi treballs. La intenció d'Abertis era tenir tota la via a punt entre final del 2011 i principi del 2012, i segons va confirmar ahir la companyia, els treballs estaran enllestits a final d'aquest mes. Només quedaran pendents obres secundàries fora de la carretera, com ara enjardinaments i pantalles acústiques. Per tant, ja es trauran les limitacions, com ara la de velocitat, a tots els trams, tal com ja s'ha fet en aquells que s'han donat per acabats.
El problema ve, però, per l'asfaltatge de tots els trams. L'adjudicació d'aquesta part de l'obra va quedar suspesa pel Ministeri de Foment perquè entre les empreses adjudicatàries n'hi ha que presumptament haurien format part del repartiment irregular de projectes que feien diverses constructores gironines. Aquest cas, que està pendent de judici després de les investigacions de la Guàrdia Civil, va fer que Foment decidís que s'havien de tornar a posar a licitació aquests treballs de la capa de trànsit, l'última que es posa a la via. Les condicions de licitació es van publicar el dia 15 de desembre passat, i per tant l'adjudicació no es podrà fer fins d'aquí a uns tres mesos. A part, es tracta d'una feina que per les característiques de l'asfalt no es pot fer en ple hivern per les baixes temperatures.
Tot a punt a l'estiu
A hores d'ara, la intenció d'Abertis és poder tenir-ho tot a punt abans de l'estiu, que és quan hi ha més volum de trànsit. Mentrestant, l'autopista mantindrà dos carrils per sentit en bona part del seu recorregut tot i que ja estaria preparada per tenir-n'hi tres. Només en alguns trams, sobretot els que són en pujada, s'hi dibuixaran tres carrils per tal de facilitar-hi els avançaments a camions i altres vehicles més lents. Pel que fa al tram de circumval·lació de Girona, a hores d'ara entre Sarrià de Ter i Salt ja hi ha majoritàriament tres carrils, de manera que quedarà pendent habilitar-hi el quart.
El que també s'està fent és repintar, ja amb color blanc, totes les línies de separació de carrils i de la calçada de la via, ja que encara en queden moltes de color groc de les obres dibuixades. Així es vol millorar la seguretat en la circulació.


































Comentaris
Hi ha alguna obra que depengui de l'estat que s'acabi en el termini original?
6 mesos més per asfaltar la carretera. Algu m'hauria d'explicar quines de les 10 linies que hi ha pintades i borrades haig de seguir durant aquests mesos
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.