Serveis

Anoia

Aplicació per denunciar el mal servei de bus de la Hispano

#hispanofail permet que els usuaris facin arribar queixes a Hispano Igualadina per les incidències en la línia Igualada-Barcelona

En tres setmanes s'han tramitat 81 reclamacions

Els usuaris de la línia de bus de la companyia Hispano Igualadina que fa el trajecte entre Igualada i Barcelona, i viceversa, disposen des de principi de mes d'una nova eina per denunciar les incidències que es produeixin en el servei. Es tracta de l'aplicació web gratuïta #hispanofail, que ha estat creada per l'empresa igualadina Creagia Labs. En només tres setmanes, s'han tramitat 81 queixes i l'aplicació ha rebut més de 1.500 visites mitjançant el web www.hispanofail.com.

“Vèiem que molta gent es queixava a través de les xarxes socials de les mancances que molts cops té el servei, però aquestes reclamacions no arribaven enlloc i vam decidir crear aquesta eina”, explica Ismael Miñano, cofundador de Creagia i usuari de la línia de bus en qüestió. De fet, l'aplicació s'ha batejat amb el nom de l'etiqueta que es fa servir a Twitter per comentar els problemes amb el servei, ja que així és més fàcil de recordar per als usuaris. Per fer la reclamació, només cal introduir les dades personals i escollir una de les quatre incidències que recull l'aplicació: el bus no ha passat, circula amb retard, hi ha passatgers drets o es queden usuaris a terra. “Aquests són els principals problemes, però hem habilitat un camp obert de comentaris perquè passen tot tipus de coses; per exemple, ara en ple estiu hi ha autobusos que circulen amb la calefacció perquè s'ha espatllat el sistema de climatització”, apunta Miñano.

Un cop feta, la reclamació arriba a l'adreça de correu electrònic que l'Ajuntament d'Igualada va habilitar a l'abril per recollir les queixes dels usuaris i demanar explicacions a Hispano Igualadina. El consistori remet després la reclamació a la companyia i l'insta a donar una resposta a l'afectat. Tot plegat, amb l'objectiu de fer evident el problema i contribuir que els usuaris rebin un millor servei.

#hispanofail podria arribar a altres línies

Els creadors d'#hispanofail, Ismael Miñano i David Torras, estan satisfets perquè ha tingut bona acceptació i, de fet, ja hi ha usuaris d'altres línies de la Hispano Igualadina que els han demanat que l'ampliïn. Creagia Labs té en ment posar-la a disposició dels usuaris de la línia que fa el trajecte entre Igualada i la Universitat Autònoma i es planteja ampliar-la també a la ruta entre Vilafranca i Barcelona. En aquest cas, però, caldria que l'Ajuntament de Vilafranca acceptés vehicular les queixes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.