Serveis

INFRAESTRUCTURES i serveis

Sense data per desencallar el servei de rodalies a Girona

El projecte de les rodalies ferroviàries, fet des de l'abril passat, havia de posar-se en marxa aquest estiu

La Generalitat diu que s'està negociant, però no vol fixar cap termini

La proposta tècnica de les rodalies ferroviàries de Girona, feta des de l'abril de l'any passat i que s'hauria de materialitzar abans d'aquest estiu, continua encallada; a més, no es vol fixar cap data concreta, tot i la predisposició de la Generalitat i Renfe per desencallar-la. En la proposta es preveu que cada dia hi hauria uns divuit trens més a les rodalies entre Blanes i Figueres, i que arribarien a Portbou.

El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, ho va explicar ahir al Cercle d'Infraestructures de Girona, on va remarcar que ara mateix no es tracta d'una qüestió de terminis: “En aquests moments la possibilitat de desencallar el contracte de serveis està a prop; hi ha predisposició de les dues parts per enllestir-lo el 2013. El que sí que queda clar dins el contracte de serveis és la implementació de rodalies a Girona, Lleida i Tarragona”, va destacar Font, que hi va afegir: “L'últim escull és tancar el contracte de serveis.”

Amb les darreres previsions, però, el projecte hauria d'haver entrat en servei la primavera passada. Els desacords entre la Generalitat i Renfe n'han fet retardar els terminis, tot i que el Departament de Territori i Sostenibilitat ja tenia la proposta tècnica i també els estudis de com han de ser els serveis. Renfe, per la seva banda, també ho tenia tot a punt, fins i tot des d'on ha de portar el material rodant necessari i també el personal. “Jo prefereixo no donar dates, perquè va en contra de la negociació. Quan estigui negociat i estigui tancat, ho anunciarem”, va afirmar.

Sense camions a l'N-II

La petició de l'Associació de Transportistes per Carretera de Girona (Asetrans) que els camions de gran tonatge amb càrrega i recorregut només a Girona passessin per l'N-II, no la preveu la Generalitat a curt termini, si bé s'estudiarà. Ricard Font va explicar ahir en aquest sentit: “Ho van demanar i, com totes les demandes del sector, s'estudiarà”, però no es preveu.

Segons Font, desviar els camions de l'N-II a l'AP-7 ha estat una mesura innovadora que ha donat un molt bon resultat pel que fa referència a la mobilitat global, i per això es mostra refractari a fer-hi canvis: “No s'ha de canviar tan aviat. Si cal incorporar aquesta modificació, s'ha d'estudiar amb temps, fer-ne una valoració amb el sector i els municipis, i mirar les possibilitats de futur, recollint els suggeriments de millora.”

Una cosa diferent és l'aplicació de l'eurovinyeta a l'eix transversal, que es vol fer efectiva l'any vinent perquè econòmicament és totalment justificada. Segons Font, ja s'està treballant en quin serà el model tecnològic: “La posarem en marxa fonamentalment per ajudar al manteniment de la carretera, que es va finançar amb el peatge a l'ombra. Per nosaltres, la seva aplicació és del tot justificada.” Font va assenyalar que, per ara, només s'aplicaria a l'eix transversal.

LA FRASE

La possibilitat de desencallar el contracte de serveis està a prop i hi ha bona predisposició
Ricard Font
Director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.