La reivindicació de la reobertura de les emissions de TV3 a terres valencianes és ben viva. Ho demostraren ahir els milers de participants (15.000, segons els organitzadors) en la manifestació commemorativa de l'aniversari del cessament de les emissions, convocada per la plataforma Sense Senyal i Acció Cultural del País Valencià (ACPV).
Els assistents a la marxa van justificar la seua demanda en la llibertat d'informació i expressió, i en la necessitat d'un espai de comunicació conjunt per a tota l'àrea lingüística catalana. En aquest sentit, van reclamar la reciprocitat d'emissions entre les televisions públiques catalana i valenciana, i també de la balear, a través de la tramitació al Congrés de la iniciativa legislativa popular (ILP) Televisió sense fronteres, convertida ja en projecte de llei.
Com a solució més immediata van apel·lar directament al president de la Generalitat, Alberto Fabra, perquè s'implique en la resolució del conflicte. “Podria donar llicència d'emissions a TV3, com ja ha fet el govern valencià amb tantes altres cadenes de televisió, i podria també signar un conveni de reciprocitat amb el govern català”, va reclamar Violeta Tena, portaveu de Sense Senyal.
L'optimisme el va posar el president d'ACPV, Eliseu Climent. “El tema porta camí de resoldre's enguany”, va declarar. Climent va remarcar que “alguna cosa s'està trencant dins del PP” i va recordar que la Diputació de Castelló —amb majoria absoluta del PP— ha aprovat una moció que insta el govern espanyol a donar suport al projecte de llei de la ILP i que demana al Consell que arribi a un acord de reciprocitat amb la Generalitat de Catalunya.
El president d'ACPV va estar acompanyat en la capçalera de la manifestació per diversos representants de la cultura, el sindicalisme i la política.

































Comentaris
El vertader objectiu del PP és carregar-se ACPV i tot allò que no siga nacionalista espanyol. Multen una entitat cultural "nacionalista-ca talanista" per emissions, segons ells, il·legals, quan la veritat és que no hi havia emissions, sinó reemissions; en canvi no passa res amb un munt d'emissions on llegeixen l'horòscop i el tarot.
El problema del que s'anomena "batalla de València" (feixisme institucional, polític, judicial, policial i paramilitar) és que és del tot assimètrica. Anirien amb molta més cura si se seguís una lògica d'acció reacció. A un tancament d'un repetidor de canals catalanoparlant s, dinamitar un repetidor provinent d'Espanya. A cada agressió física a un valencià, trobar l'endemà algun neonazi d'aquests d'espanya2000 penjat d'un pont, a cada espanyolada agressiva feta pel pp, respondre amb un acte simbòlic majúscul i permanent de reafirmació nacional.
Collonut, Josep Andreu! Es pot dir més alt però no més clar! Comparteixo el teu comentari en la seva totalitat! I jo encara hi ajuntaria quatre coses més, però després potser ho censurarien. Salut i TV3 a tots el Països Catalans!!!
Si agues pasat aixo amb telecinco,us imagineu la k es lia?
Aixo ens porta al resultat k els valencians les es igual tv3.
I a nosaltres si no ens volen,per k som tant pesats?
El feixisme més pur al País Valencià...
La sanció la podria pagar el dels tratjes... un tal Camps: no culpable.
I encara el segueixen votant... quina colla de feixistes!
Marco Isidro es dic des del Pais Valencià, en concret des d'un poble d'Alacant que hi ha gent que SI que volem TV3!! que açi no tots som blaveros asquerosos
Jordi Valls el friki el fas tu, cadascú defen en el que creu i no es deixa dur per la inmensa majoria, com per cert segur que fas tu
Eliseu Climent i Acció Cultural del Pais Valencià: endavant i tota la força i recolzament!
Entre tots ho aconseguirem!
No es questió només de llengua, també la volem per la qualitat. Només cal vore canal-9.
Identificar-me. Si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari us heu d'identificar.
Registrar-me. Per opinar sobre aquesta notícia cal estar registrat.
El Grup Hermes no es responsabilitza dels comentaris fets pels usuaris ni els comparteix perquè enten que són responsabilitat exclusivament seva. Per aquest motiu tots els comentaris es veuran signats amb el nom, els cognoms i la població de llurs autors.
El Grup Hermes es reserva el dret de no publicar els comentaris que no s'ajustin a aquestes normes.
Si té problemes per fer comentaris comprovi les solucions als problemes més habituals a l'apartat corresponent a l'ajuda.