Comunicació

“El nostre perfil de comprador en línia són les dones”

Els espectacles quedaven buits i vèiem que podíem solucionar-ho ajudant els teatres

Fa més de deu anys el negoci per internet no era un negoci d'èxit com ara. Era una aposta arriscada?

Sí, ho era, però em vaig posar al lloc dels usuaris i vaig pensar: “Què puc fer durant el meu temps lliure d'una manera econòmica?” I d'aquesta pregunta va sorgir la idea que coneixem avui dia: Atrapalo.com. La necessitat es va fer realitat i ha triomfat.

El 2000 els usuaris tenien por de comprar per internet. Com es va guanyar la seva confiança?

Va costar molt de temps que els usuaris aprenguessin a comprar per internet sense preocupacions, però, a hores d'ara, ja és el pa de cada dia. Per exemple, i ho vam comprovar amb les compres que es van fer el Nadal passat, s'està apostant molt per regalar els nostres serveis. I sobretot gràcies a les xarxes socials, que han estat bàsiques en la nostra expansió.

Supereu els sis milions d'usuaris; traspasseu fronteres i arribeu al Brasil, Xile, Colòmbia, França i Itàlia. Quins són els països que aposten més per aquesta compra?

Sobretot l'Amèrica Llatina. El fenomen d'internet i les xarxes socials ha estat brutal en aquests països. Són llocs amb moltes ganes de créixer i conèixer i han deixat enrere les dificultats econòmiques fa relativament poc temps. Colòmbia, el Brasil i Xile són països molt emergents en aquest tipus de comerç i d'aquí a poc temps ens passaran al davant...

A Barcelona hi ha molts casos d'èxit de negocis en línia com ara Lets Bonus, Privalia i Grupon. Vosaltres vau ser els primers. Teniu la sensació que us han copiat?

Internet és un gran R+D i, quan surts a aquest mercat, comparteixes tot el que fas, i si ens han copiat millor per a tots. Tothom surt guanyant perquè nosaltres també mirem contínuament la competència. Jo crec que hem d'afrontar aquest tema des d'un punt de vista olímpic i que el coneixement és bo per a tots...

Però sí que és cert que tots aquests projectes neixen a la capital catalana...

Sí; Barcelona té un esperit emprenedor que no acabo de trobar en altres parts de l'Estat i d'això hem d'estar orgullosos. És un mèrit de tots, perquè, al cap i a la fi, ens ajudem entre tots.

El vostre web ofereix viatges, hotels, entrades per al teatre i altres propostes d'oci. Ara quins sectors us interessa promocionar?

El que volem és que la gent gaudeixi del temps lliure. Els espectacles quedaven buits i vèiem que podíem solucionar aquesta problemàtica ajudant els mateixos teatres i també la gent que vol anar a veure una obra a un preu més assequible. I hi ha una gran quantitat d'iniciatives i ofertes més modestes i desconegudes que es potencien molt gràcies a la xarxa i que si no serien desconegudes. Nosaltres investiguem contínuament què interessa més la gent.

I quin és el perfil dels vostres clients?

Gent activa i connectada a internet i a les xarxes socials, gent que fins i tot ens fa arribar iniciatives. Hi ha usuaris que ens envien propostes que es transformen en ofertes al cap d'uns dies. Pel que fa a les característiques, es tracta d'una dona de 27 a 45 anys que viu en una zona urbana; és el perfil estàndard del nostre portal.

Compren més les dones que els homes?

Sí; trien més les dones, decideixen més quins plans fa la parella, per exemple.

I quan compren?

La gent acostuma a connectar-se de deu del matí a una del migdia, aproximadament. En canvi els caps de setmana el consum baixa considerablement.

Les grans superfícies i el comerç tradicional viu amb un cert malestar en comprovar que les vostres propostes els estan esgarrapant mercat i clients. La compra en línia ja no té marxa enrere?

No, no en té. Però crec que hi ha espai per a tots. Sempre hi haurà clients que busquin aquells productes determinats que només algunes empreses ofereixen. Les prioritats dels clients són tan variades com les ofertes que tenim.

I quina és la vostra principal font d'ingressos?

Les vendes. Com més venem, més guanyem. Les comissions són la nostra principal font d'ingressos. Fem un estudi amb el proveïdor de quina quantitat vol arribar a vendre i a partir d'aquell moment posen en marxa les nostres campanyes.

I busqueu treballadors?

Sí, sempre busquem gent a qui agradi el projecte, amb esperit emprenedor i que tingui clar que el futur és a internet. Al nostre web actualitzem sovint les ofertes.

En els últims temps s'està parlant de la figura del videoagent, que substituiria la típica trucada d'un comercial i que permetria veure virtualment la persona que intenta solucionar els nostres dubtes de compra. Des d'Atrapalo.com hi aposteu?

Sí. Tot el que sigui acostar les tecnologies a la gent és positiu, però fins ara no acabo de veure clara aquesta possibilitat; cal treballar més per tal de perfeccionar-la!

a la vida real

Atrapalo.com és una empresa catalana que va néixer el juny del 2000 fruit del fet que quatre amics, de diversos camps, tenien una inquietud en comú: desenvolupar un projecte a internet per oferir oci al preu més assequible. Un projecte que, deu anys més tard, s'ha convertit en un referent de la compra en línia amb sis milions d'usuaris registrats.

De la digit@l...

# Facebook Atrápalo: 226.848 seguidors

# Twitter Espanya Atrápalo: 18.197 seguidors

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.