Comunicació

Manel Sort

Director del centre català de King.com

“Volem que Barcelona sigui creadora de jocs en línia”

Els jocs socials tenen com a principals usuàries les dones entre 35 i 55 anys
Què és exactament King.com?
És una empresa dedicada als jocs socials creada el 2003 a Suècia, i que des d'aquest estiu ha obert un estudi creatiu a Barcelona amb la idea que la ciutat es converteixi en un dels centres de desenvolupament de jocs en línia de tot el planeta.
La quantitat és molt elevada: 60 milions d'usuaris mensuals juguen en algun dels vostres jocs; King.com és una empresa que no nota la crisi?
Bé, per ara no, l'hem pogut esquivar molt i molt bé!
Això avui dia no és habitual... Més de 18 milions de persones, que es diu aviat, juguen cada mes als anomenats Bubbel Witch Saga, i gairebé 20 milions al Candy Crush Saga,
dos dels jocs estel·lars de
les xarxes socials. Per què
tenen tants seguidors?
Són jocs de lògica, la majoria dels quals consisteixen a fer diversos trencaclosques de diversos nivells de dificultat, fent combinacions, parelles. I això a les persones, amb temps lliure, els motiva molt i els enganxa. A més, un fet important és que s'hi pot jugar des de qualsevol lloc (al carrer, al metro...), no com altres videojocs en què es necessiten uns comandaments i un monitor.
Quan vau començar aquesta aventura l'oficina catalana de King.com ja tenia 27 persones, però ara ja supereu la cinquantena; com s'explica el creixement d'aquesta empresa de jocs socials?
King.com partia d'un portal d'internet amb un centenar de jocs disponibles en línia. Van escollir els 40 millors i els van convertir per a la plataforma de la xarxa social de Facebook, fet que va incrementar el temps i la dedicació a l'hora de crear-los. Amb catorze mesos, cinc d'aquests jocs ja han triomfat arreu del món i King.com ja és la segona empresa més gran en jocs socials i això n'ha fet augmentar la producció i, per tant, l'audiència.
Quants jocs heu tret al mercat?
Hem llançat al mercat 150 jocs, que estan traduïts a catorze idiomes i disponibles al web, en xarxes socials com ara Facebook i Google+, i dispositius mòbils, com ara Iphone, Ipad i Android. En primer lloc, tenim un portal, King.com, amb jocs d'habilitat i en el qual es fan diversos tornejos. Després tenim els jocs de la xarxa, amb més interactivitat amb altres concursants. I, en tercer lloc, hem aportat els jocs amb aplicacions al mòbil, com és el cas del reeixit Candy Crush Saga, per a tots els dispositius IOS-Iphone, Ipad, Ipad Mini i Ipod Touch...
Quin és el perfil d'usuari més comú?
Sorprenentment, els productes de King.com tenen com a principals usuàries les dones entre 35 i 55 anys. Són jocs de lògica, en què s'ha de pensar molt i que agraden a l'audiència femenina.
I on s'hi juga més?
Principalment als Estats Units i Europa: en països com ara Alemanya, Itàlia i França.
I què penseu si us dic que jugar a un videojoc és perdre
el temps?
Que s'ha de buscar l'equilibri i que jugar a un videojoc també pot ser molt interessant. Jo treballo molt, però hi dedico una hora al dia.
El que és clar és que la xarxa amb més usuaris del món us ha ajudat molt. En què consisteix l'acord entre vosaltres
i Facebook?
És un acord que existeix des del 2010 i l'usuari hi pot jugar gratuïtament. Una part dels beneficis que se'n treuen vénen de la publicitat i, una altra part, de la compra de temps per part dels jugadors.
Social Point, Down to Moon Games i Akamon són algunes de les altres empreses emergents catalanes d'aquest sector. Catalunya aposta per situar-se al mapa internacional de la indústria dels videojocs?
Sí, i tant! El país atrau gent de totes les ciutats del món amb empenta, gent creativa de tots els racons d'Europa que situen Barcelona, la capital catalana, com a centre d'aquest sector tecnològic. A més la nostra empresa és molt europea: per tot el món King.com té 200 empleats repartits entre el principal centre de producció –que és a Suècia, entre Estocolm i Malmö–, la seu a Londres, i amb oficines a Hamburg, Milà, Malta, Bucarest i San Francisco…
I les pròximes novetats?
Més jocs. Acabem d'estrenar el Pet Rescue Saga. Tot i
que fa poc temps que està
al mercat, ara mateix ja té 1.700.000 usuaris. En aquesta empresa de videojocs en línia pensen en el creixement futur i és una altra de les companyies que busca gent perquè hi treballi.

a la vida real

King.com és una de les principals empreses mundials en videojocs socials. Més de 20 milions d'usuaris juguen mensualment al Candy Crush Saga, un dels seus jocs virtuals més famosos del món gràcies a la plataforma mundial de Facebook. Manel Sort és el director del centre que hi ha a Catalunya, a Barcelona.

De la digit@l...

# A Facebook, més de 210.000 seguidors.

# A Twitter @King_dot_com, amb
més de 1.900 seguidors.

# Web: www.king.com

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.