Salut

salut

El Trueta va fer un 8% més d'operacions l'any passat

L'hospital de referència de la regió sanitària va fer 15.218 operacions, però només 4.000 van ser programades i amb ingrés

En l'atenció primària, es van registrar més de 3,5 milions de visites

L'hospital Josep Trueta de Girona va fer, l'any passat, un total de 15.218 intervencions, un 8% més que al 2011, segons la memòria que l'Institut Català de la Salut (ICS) va fer pública ahir de l'activitat corresponent a la regió sanitària de Girona. Aquest increment no va venir donat, però, per la realització de més operacions programades i amb ingrés hospitalari –les quals només van augmentar un 0,17%–, sinó pel creixement de la cirurgia menor ambulatòria (amb un 18,39% més d'operacions que al 2011) i les intervencions de cirurgia major ambulatòria amb ingrés (amb un 14,76% més). D'altra banda, d'operacions urgents se'n van fer 2.803, nombre que representa un descens d'un 3,11%.

El servei d'urgències del Trueta va fer 64.342 assistències, una xifra que representa un 0,9% menys de visites que al 2011. Una altra dada que cal destacar de la memòria de l'ICS són les 207.003 consultes externes ateses en l'edifici annex del Trueta en el seu primer any de funcionament.

Pel que fa a l'atenció primària –l'ICS gestiona 26 equips d'atenció primària a la regió sanitària de Girona–, els professionals van fer 3.503.634 visites, amb un increment de l'atenció domiciliària d'un 4,8% respecte al 2011 (101.918 visites) i un augment de l'1,55% dels domicilis atesos dins de l'horari d'atenció continuada (9.301 visites).

Menys queixes

Una de les dades remarcables de la memòria és la reducció, en un 47%, del nombre de queixes i reclamacions presentades al Trueta, que va passar de les 502 del 2011 a les 267 del 2012. La major part de les queixes tenen a veure amb l'organització i els tràmits (157), mentre que les de caràcter assistencial es van situar en segon lloc amb un total de 41. A través d'una enquesta, els usuaris del Trueta van puntuar amb un 8,5 el seu nivell de satisfacció amb l'atenció rebuda. A l'àmbit de la primària es va registrar també un a davalla de les queixes, d'un 30%. I de les 723 queixes presentades als CAP el 2011 es va baixar a les 503 el 2012. En aquest cas, les denúncies per organització i tràmits van ocupar el primer lloc (242), seguides de les estrictament assistencials (165).

L'ICS destaca que al llarg del 2012 es van introduir algunes novetats en el servei sanitari, com ara l'ampliació del servei d'hemodinàmica del Trueta, la instal·lació d'ecògrafs a les consultes de primària, la renovació dels equips de diagnòstic avançat de l'Institut de Diagnòstic per la Imatge (IDI) del Trueta, la posada en marxa del consultori local d'Aiguaviva i la implantació de la prescripció electrònica a l'hospital. Un altre dels punts destacats per l'ICS és la creació de la gerència compartida entre l'ICS i l'Institut d'Assistència Sanitària (IAS).

LA XIFRA

47
per cent.
Aquest és el percentatge del descens de les queixes i reclamacions presentades respecte al 2011.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.