Societat

Cop del Suprem a la immersió lingüística

L'alt tribunal espanyol anul·la diversos articles del decret de 2008 que fixen el català com a llengua vehicular entre els 3 i 6 anys

El TS també tomba l'article que estableix dedicar especial atenció a l'aprenentatge del català per part de l'alumnat immigrant

El Tribunal Suprem (TS) ha declarat nuls diversos articles sobre la immersió lingüística a les escoles inclosos en un decret de la Generalitat del 2008. Entre els articles anul·lats hi ha el que estableix el català com a llengua vehicular tant en les activitats internes com externes de les escoles en el segon cicle d'educació infantil, de tres a sis anys.

El Suprem ha estimat en part aquest dimarts el recurs presentat contra una sentència de juliol de 2011 en la qual el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va avalar el Decret 181/2008 en relació a la immersió lingüística al segon cicle de l'educació infantil.

En concret, la sentència anul·la els articles 4.1, 4.3, 4.4, 4.5 i 10.1 del Decret, que estableixen que “el català, com a llengua pròpia de Catalunya, s'ha d'utilitzar normalment com a llengua vehicular d'ensenyament i aprenentatge i en les activitats internes i externes de la comunitat educativa”; descarten la separació dels alumnes en funció de la llengua; implanten metodologies d'immersió lingüística, i obliguen els centres a aprovar un projecte educatiu per aconseguir la normalització del català en tots els àmbits docents i administratius. L'alt tribunal espanyol també ha declarat nul l'article 14.3, que estableix que les escoles han de dedicar atenció preferent a l'aprenentatge de la llengua catalana dels alumnes immigrants per tal d'aconseguir la seva “ràpida integració”.

El departament d'Ensenyament està estudiant el contingut de la sentència.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.