Economia

Un cotxe, nines inflables i joies, els oblits curiosos

També sovintegen les maletes, bé perquè el client marxa sense pagar o perquè les deixen unes hores i després no es recorden de recollir-les

Si bé hi ha un munt de “clients despistats” que s'emporten coses dels hotels, també n'hi ha molts d'altres que se n'hi deixen. L'objecte més curiós és un cotxe que des de fa vuit anys està ocupant un espai en un hotel de Girona i un hotel de Barcelona també en va tenir un durant quatre anys.

De maletes, també “se'n troben” moltes. Des del que deixa la maleta a recepció “un moment” perquè va al banc i no torna mai més o el que “va pagar la factura, va deixar les maletes per anar a fer la darrera visita al nucli antic de Girona amb cotxe i va trucar a l'hotel l'endemà per dir que ja era a París i que si se li podia enviar les maletes per missatger”.

Normalment, però, no són objectes tan grans: samarretes, jerseis o roba interior; colònies, perfums, desodorants, cremes facials i corporals, llibres, alguna màquina de fotografiar, ordinadors i també mòbils.

Però l'objecte que aquests darrers anys se sol acumular més als magatzems dels hotels són els carregadors de mòbil, tauletes o màquines de fotografiar que el client oblida, majoritàriament, endollats a l'habitació o al
lavabo.

D'oblits també n'hi ha de curiosos o “especials” com ara nines inflables, vibradors i fins i tot fuets “que evidentment es guarden per si el client torna a l'hotel a recollir-ho (que no passa gaire sovint)”. “Si sabem que és un client habitual en fem una bosseta molt discreta perquè quan torni a l'hotel s'ho pugui emportar. També ens trobem que a vegades el client nega que l'objecte sigui seu”, assegura un hoteler.

A l'estiu i principalment a la Costa Brava, turistes de l'est es deixen o deixen expressament roba “més o menys provocativa” –tangues, biquinis, minifaldilles– que han comprat per posar-se durant les seves vacances però que en tornar al seu país ho deixen a l'habitació perquè allà no ho portaran.

Més rarament s'han trobat petites joies i fins i tot diners que es desen a la caixa forta i que a l'hora de marxar no es recorden de recollir. “I el que és més curiós és que aquests objectes rarament es reclamen a l'hotel. Nosaltres els guardem i en molts casos ens encarreguem d'avisar el client”, asseguren.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia