Editorial

Una falta d'inversió endèmica

La situació del servei de Rodalies és insostenible. Dia sí dia també es registra una avaria en algun punt de la xarxa a causa de la precarietat d'unes instal·lacions que han quedat obsoletes en no haver rebut en els darrers vint anys les inversions necessàries per posar-les al dia. El que és més greu és que aquesta situació, lluny de ser nova, és arxiconeguda pel Ministeri de Foment, que ha respost a les incomptables demandes dels diferents governs catalans amb promeses d'inversions milionàries que s'ha emportat el vent.

Els darrers incidents, amb descarrilaments inclosos, demanden actuacions urgents. Així ho ha reclamat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, que té el suport de Renfe en les seves reivindicacions. Foment té damunt la taula un document que xifra en 300 milions d'euros la inversió necessària per resoldre allò més urgent. És hora de veure si la ministra Pastor complirà les bones intencions que ha mostrat en cada una de les seves visites a Catalunya i destinarà els fons que requereix la xarxa ferroviària per evitar incidents com els de les últimes setmanes. Una primera ullada al projecte de pressupostos del govern del PP no crida a l'optimisme. Rodalies no ha estat una prioritat per als governs de Madrid, més obsessionats per estendre la xarxa del TGV arreu de l'Estat espanyol. A Foment ningú se'n recorda, del pla de Rodalies que preveia una inversió de 4.000 milions que mai van arribar. La falta d'inversió endèmica a la xarxa de Rodalies és un fet. El govern, i fins i tot la mateixa operadora, no amaguen que cal actuar amb urgència. El Ministeri de Foment hauria de saber que amb promeses no s'eviten els accidents.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.