Opinió

opinió

Com es va gestar ‘Girona 10'

Era el 5 d'octubre passat, en una reunió de treball bàsicament d'hotelers, de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial a l'hotel Vichy Catalan de Caldes de Malavella, i durant el transcurs del dinar l'Associació d'Hostaleria va demanar idees com més innovadores millor, atenent al fet que estàvem en temps difícils, i que l'hivern seria llarg. Va ser un dinar amb moltes qüestions, ja que era el primer després de l'estiu. En total unes vint persones aproximadament, en unes instal·lacions renovades i molt atractives, que convidaven a continuar l'ambient a fora, a la terrassa. Amb aquestes que coincideixen al final del dinar, als lavabos del Vichy Catalan, la Cristina Masferrer, directora de l'hotel Costabella, i l'Al.la Maksimova, directora de l'hotel Llegendes de Girona Catedral. La Cristina diu a l'Al.la: “Hauríem de fer una acció massiva de regalar habitacions i aconseguir un efecte mediàtic a l'hivern.” L'Al.la contesta: “Això de regalar no ho veig bé, el que és totalment gratuït mai és apreciat. Hauríem de posar un preu baix que cobreixi, com a mínim, la rentada de llençols i tovalloles. Per exemple, 10 Euros per habitació/nit, i es podrien oferir entrades de franc a museus...” La gent ha d'entendre que tot té un cost. Surt el nom de Girona 10, que té ganxo perquè vol dir 10 euros per habitació, però també un top ten, l'excel·lència, amb un deu per a la ciutat... La Cristina i l'Al.la es reincorporen al grup, ja a fora, a la terrassa, i ho plantegen. Ràpidament diversos hotelers diuen que sí allà mateix, i que caldrà estudiar-ne els detalls. L'un diu: “Jo hi poso quinze habitacions.” L'altre: “Jo n'hi poso vint.” I així, implicar les institucions, sobretot l'Ajuntament de Girona i el Patronat de Turisme... Ja tenim l'embrió, l'èxit de l'operació va estar primer en la idea, per suposat, i segon, i sobretot, en la implicació de diversos hotels de la ciutat. Setmanes després es va anar madurant la idea inicial, tot incorporant-hi els organismes, els restaurants, el comerços, els museus... En resum, la globalitat de la ciutat de Girona, canviant els 10 euros habitació/nit per 10 euros/persona i nit, esmorzar exclòs. Una persona de Barcelona em deia: això deu haver estat un pla de màrqueting que ha costat una fortuna. Li explico l'anècdota i li dic: ja ho veus. A Girona som així. Sense anar més lluny la setmana de les flors, un tema excel·lent, es va gestar/començar quan unes senyores de la Sección Femenina el 1957, aproximadament, varen fer una petita exposició de flors en un carrer de la nostra ciutat. Una idea avui plenament consolidada a la qual el nostre Ajuntament dedica més d'un milió d'euros en cada edició sumat a l'esforç que hi posem els particulars. Entre tots ho fem possible, i el tema ja s'apropa a la 55a edició. Si el contracte de Leo Messi es va fer en un tovalló de paper, en una cafeteria de Barcelona, el Girona 10 es va gestar en els lavabos d'un hotel, i per una rentada de llençols. Ara em vénen a la memòria tres frases d'en Joaquim Llorente, pronunciades en la seva excel·lent conferència de fa mesos a Tribuna de Girona: a), l'home és un cervell al qual li penja un cos; b), només el nostre cervell ens pot salvar, i c), el cervell és l'única part del nostre cos que no es pot operar, tota la resta sí. Idees, idees i idees. Les idees mouen el món.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.