Opinió

L'APUNT

Engrunes i pedaços

Tot el tram gironí de l'N-II que va des de la Jonquera fins a Tordera és una mena de gimcana o carretera plena d'obstacles i despropòsits. Ahir Foment anunciava que posa a licitació la redacció de tres projectes de desdoblament i remodelació de l'N-II. Si no ho entenc malament, vol dir que tot just es posa a subhasta perquè algú faci la redacció d'uns projectes molt lluny de ser definitius. És a dir, que el més calent encara és a l'aigüera, o com a molt que estem a les beceroles d'alguna cosa que pretén ser una carretera mínimament digna. Hem avançat. S'ha superat l'estadi de tres dècades de promeses. Si mirem sobre un plànol aquest traçat, veiem que de la Jonquera a Pont de Molins ens prometen un tram d'autovia. En aquest punt hi haurà variant de l'N-II. Després es converteix l'actual “corredor de la mort” de Figueres en una mena d'autovia, per enllaçar a Vilamalla amb una N-II millorada fins a Orriols, on hi ha les obres aturades des de fa anys. A partir de Vilademuls, entra en joc Abertis, que ens permetrà fer la circumval·lació de Girona gratuïtament per l'AP-7 fins a Fornells, on enllaçarem amb els únics 8 quilòmetres fets d'autovia de l'A-2 gironina. En arribar a Caldes, trobem un tram en obres fins a Vidreres i després fins a Maçanet de la Selva més obres aturades de fa anys, i d'aquí a Tordera ens diuen que com a molt faran millores a l'N-II. Ho tenen clar? Jo no. Política d'engrunes i pedaços. Fantàstic!

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.