Editorial

Foment no compleix

Les morts a la carretera són sempre una pèssima notícia. Dilluns passat constatàvem el notable repunt en les xifres de mortaldat a les carreteres catalanes i la relació directa amb l’excés de velocitat, el consum d’alcohol i drogues i la distracció del conductor, sovint a causa de la utilització del mòbil. No obstant això, un percentatge d’aquests accidents són objectivament atribuïbles a les circumstàncies o característiques d’una carretera o tram concrets i, per tant, a una gestió deficient de l’administració responsable de la via. I un d’aquests punts negres és l’N-340 a les comarques de Tarragona, on ahir va morir un altre conductor en un accident entre una furgoneta i un camió. Dilluns passat un altre camió va bolcar en el mateix tram; fa mes i mig, dos camions van xocar i un dels conductors va morir en l’accident. El febrer passat també es van registrar 4 morts en un cap de setmana en aquesta mateixa via.

Aquest tram de l’N-340 acumula més d’un centenar de morts des del 2010. En 5 de cada 7 dels accidents que s’hi produeixen, hi ha almenys un camió implicat. Camions que creuen Castelló per autovia (A-7) i desemboquen a l’N-340 per evitar el peatge de l’AP-7. El mal està detectat i denunciat fa anys pels municipis de la zona i per la Generalitat, però Foment mai no ha tingut diners, ni interès, per completar aquell tram d’autovia. Fa un any, el conseller Josep Rull (Territori) va arrencar-li un compromís signat al ministre De la Serna (Foment) per desviar els camions a l’AP-7, bonificant el peatge. Una solució parcial que hauria pogut retirar uns 4.000 camions diaris de l’N-340, però que ara per ara no s’ha posat en marxa encara perquè el govern espanyol, abans del PP i ara del PSOE, ho té sobre la taula i no hi dona el llum verd.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia