Tecnologia i educació, àmbits que evolucionen a ritmes diferents
Avui dia, la tecnologia ha conquerit la quotidianitat, de manera que el nostre dia a dia s’ha digitalitzat completament. No només això, sinó que les aules dels centres educatius també s’han omplert de pantalles i dispositius electrònics. A hores d’ara, és molt senzill buscar informació sobre qualsevol tema del nostre interès, com també és molt senzill realitzar, per exemple, qualsevol càlcul matemàtic amb l’ajut d’un dispositiu intel·ligent. Essent això així, per què no acceptem que la tecnologia és una realitat més i la implementem al màxim complementant l’ésser humà? Sembla que hi ha un sentiment de tecnofòbia que impedeix l’aplicació de les noves intel·ligències artificials, cosa que provoca l’alentiment de l’evolució educativa, com també el canvi en l’enfocament del contingut que es dona a les aules respecte a l’època en la qual vivim. Si un dispositiu electrònic amb accés a la xarxa ens pot dir l’any en què va ser aprovada l’actual Constitució, per què no ens centrem a formar les futures generacions en aquells aspectes en els quals les màquines mai no podran substituir-los?
Girona