Black Friday, una crida al consumisme
Arriba el Black Friday, i amb ell la invitació al consumisme més pur i dur. Vivim en una societat capitalista, que necessita persones addictes al consum, que encara que tinguin cada vegada més coses necessitin seguir comprant. Segons Javier Garcés Prieto, psicòleg, president de l’Asociación de Estudios Psicológicos y Sociales, “el punt clau per entendre l’evolució de la societat de consum és que aquells que controlen el sistema econòmic no estan interessats en el benestar psicològic dels ciutadans, ni en la seva realització personal”. El que desitgen és que el mercat segueixi en constant expansió, que no deixin d’augmentar els beneficis de les empreses. Passant per sobre de la vida, a costa de tot el que pugui suposar. Per mantenir aquest sistema, el màrqueting i la publicitat són peces clau. S’encarreguen de mantenir-nos com a consumidors, estimulant-nos permanentment per injectar a les nostres vides tots els productes i serveis que se’ns ofereixen, creant-nos falses necessitats.
Igualada (Anoia)