Orbitació ferroviària a Barcelona
El problema del trànsit rodat a Barcelona ve determinat, principalment, per l’entorn de l’àrea metropolitana, per aquell personal que pretén accedir a la ciutat amb cotxe. Aquest és un dels factors que fan que es generi un alt índex de contaminació quan les condicions meteorològiques són adverses.
Una mesura pal·liativa, sens dubte, seria augmentar el transport públic. En aquest cas, crear una línia ferroviària orbital que des de Barcelona passi per Cerdanyola, Sabadell, Terrassa, Martorell i l’Hospitalet i arribi de nou a Barcelona.
No seria una línia de nova construcció, perquè el sector oriental de l’àrea metropolitana barcelonina ja queda pràcticament cobert pel servei de Renfe des de Barcelona fins a Sabadell i Terrassa. En aquest cas només caldria un nou traçat de només uns deu quilòmetres des de Terrassa fins a Martorell per enllaçar amb la línia de Vilafranca del Penedès.
Crec que abans de pensar en una nova foradada a través de Collserola per ampliar el servei dels FGC a Terrassa i Sabadell, potser valdria la pena considerar aquesta altra alternativa, segurament bastant més econòmica.
Barcelona