L'apunt

L'APUNT

L'estratègia d'Estat Islàmic

Les xarxes socials s'han convertit en una eina imprescindible per a Estat Islàmic. Es calcula que els gihadistes pengen dos vídeos cada dia i han fet públic l'assassinat de 1.600 persones. Mentre que la producció d'Al-Qaida era quasi nul·la i els vídeos que penjava a les xarxes eren sermons avorrits i destinats a tots els públics, EI diferencia a qui adreça els missatges: fa servir una estratègia comunicativa amb diferents recursos i idiomes i una estètica calculada, depenent de la seva intenció. En la captació dels 35.000 joves de tot el món que s'estima que s'han unit a EI, ho fan amb audiovisuals semblants als videojocs amb la mateixa violència i ambient de terror per captar la seva atenció. Després ja hi ha personatges reals que s'encarreguen de radicalitzar-los.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia