Editorial

Rodalies: ja n'hi ha prou d'incomplir

Qualsevol usuari regular del servei de rodalies de Catalunya, sobretot si viu en determinats territoris, sap que els horaris són orientatius i que les avaries no són l'excepció, sinó la norma. És el que passa quan en una xarxa antiga que s'usa intensament no es fan les obres de manteniment i modernització. Però en el cas de Catalunya, la qüestió té un punt de cinisme. El govern espanyol va comprometre 4.000 milions per a un pla que s'havia d'aplicar entre el 2008 i el 2015. Un pla que es va anunciar a so de bombo i platerets i del qual no s'ha aplicat ni un 10%. Però l'Estat continua donant aquesta xifra raquítica com a excel·lent, i els seus representants tenen la barra de dir, en les seves escadusseres visites, que Catalunya és una privilegiada en les inversions ferroviàries.

Es fonamenten, per dir això, en l'argument que Catalunya és l'única “comunitat autònoma” amb les quatre capitals de província unides amb vies d'alta velocitat. Callen, però, que el molt reclamat eix mediterrani encara és per fer i que la seva prioritat real és unir totes les ciutats amb Madrid amb l'alta velocitat, encara que les línies siguin ruïnoses i impliquin crear unes càrregues de manteniment insostenibles per a les futures generacions.

Davant el cúmul de despropòsits, mala gestió, incompliments i burles cap a l'usuari català, el govern i la societat civil han dit que ja n'hi ha prou. Amb la clamorosa absència dels dos partits que no admeten que Espanya pugui fer res malament, i un cop exhaurida la via de la negociació, Catalunya portarà els incompliments d'Espanya als tribunals. I reclamarà el traspàs íntegre de rodalies, ja que Foment i Adif són incapaços de gestionar el servei amb criteris europeus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.