Editorial

Volkswagen afronta els seus errors

El gegant de l'automobilisme Volkswagen va anunciar ahir la reestructuració més important que ha fet mai en un pas clau per fer front a les greus conseqüències de l'escàndol dels cotxes amb motor dièsel trucats. Volkswagen ha anunciat que reduirà la seva plantilla en cap a trenta mil llocs de treball, molts d'aquests, a Alemanya. Gràcies a un acord amb els sindicats, la reducció de personal es farà, sobretot, amb jubilacions anticipades i no amb acomiadaments directes. És una concessió important de la companyia que, malgrat tot, no pot ignorar que fa pagar als seus treballadors els errors del passat en un greu escàndol impropi d'una marca amb la història i el prestigi de l'automobilística alemanya. Caldrà veure si tindrà el mateix respecte per als seus treballadors de les plantes de fora d'Alemanya, com per exemple les de l'Argentina i el Brasil. Tampoc no ha concretat com afectarà la catalana Seat. De moment, l'anunci d'ahir –que també inclou mesures per fer augmentar la productivitat i els marges de benefici, índexs que a Volkswagen són molt més reduïts respecte a altres marques del sector– va deixar glaçats els inversors, en veure com queien les accions de l'empresa.

La gran incògnita és ara saber si les mesures anunciades ahir, que també inclouen una important aposta de futur pel cotxe elèctric, seran suficients per fer front a les enormes despeses de l'escàndol dels motors dièsel. La marca va anunciar que ja havia apartat 18.000 milions d'euros, però els experts calculen que l'impacte financer de tot plegat serà d'entre 25.000 i 35.000 milions d'euros, un càlcul ara mateix molt difícil de precisar perquè encara no s'han resolt la multitud de demandes judicials que hi ha obertes arreu del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia