Editorial

Més accions contra la negligència

En trànsit només ens podrem donar per satisfets quan la sinistralitat quedi reduïda a zero. És clar que aquesta fita encara sembla lluny, però de moment avancem en la direcció correcta. El 2016 encara hauria estat comparativament millor si no s'haguessin produït lamentables successos en què es van veure implicades moltes persones. El cert és que hi ha una tendència a la baixa, però encara queda feina per fer.

La disminució del nombre d'accidents de trànsit s'explica per unes mesures que van en la mateixa direcció: eliminar les distraccions i els obstacles a la conducció. És en aquest mateix marc que s'ha treballar en els pròxims anys. De la banda de l'administració, cal millorar l'estat de les carreteres, després d'anys de restriccions imposades. Però, de la banda del conductor també hi ha molt a fer. Primer de tot, cal insistir en la renovació del parc automobilístic, ja que els nous models són més segurs i amb elements que minimitzen les conseqüències d'un possible accident.

Ara bé, l'element fonamental, més enllà de l'estat de les carreteres i del vehicle, és l'actitud del conductor. De res serveix una bona carretera i un automòbil d'última gamma si el conductor és negligent o es creu que controla i fa imprudències. Ara mateix s'estan registrant més accidents causats per atendre el mòbil que per haver begut alcohol, una altre motiu important de sinistralitat. Segurament, la disminució del nombre d'accidents té a veure amb l'enduriment de les sancions i les penes vinculades a la conducció negligent. Caldrà persistir-hi. Però des res serveixen les multes i els càstigs si el conductor no es convenç, ell mateix, que l'excés de confiança al voltant esdevé mortal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia