Les picabaralles internes i la feina del Patronat de Turisme

A hores d'ara, no és cap temeritat assegurar que la polèmica que s'ha generat arran dels fotomuntatges que el Patronat de Turisme ha utilitzat per promocionar el litoral gironí ha tingut molt més ressò –nacional i internacional– que la celebració del centenari de la Costa Brava. I això sol ja no hauria de ser normal si es té en compte que estem parlant d'un esdeveniment pel qual es va anunciar un pressupost de 4,8 milions d'euros (una xifra espectacular en temps de crisi) i que fins ara ha passat sense pena ni glòria. El president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, va confirmar ahir la destitució de Francesc López com a comissari de la celebració, però va insistir reiteradament que, tot i que coincidia en el temps, aquesta destitució no tenia res a veure amb la polèmica de les fotos. Si és així, és clar que la destitució de Francesc López s'ha de situar en el marc d'una crisi molt més profunda de la qual no s'han donat prou explicacions. El cas dels fotomuntatges no es va saber resoldre a temps –potser ja s'hauria d'haver rescindit el contracte amb l'agència quan es va detectar el primer cas–, però ara caldrà veure si la crisi al patronat té només un nom i un cognom o té d'altres responsabilitats més enllà d'aquesta destitució. Perquè no deu ser cap casualitat que l'encara comissari del centenari, Francesc López, fos fins fa poc el gerent del Patronat de Turisme. La nova presidenta, Dolors Batallé, va agafar el relleu en el que havia de ser l'inici d'una renovació per modernitzar un organisme que massa sovint sembla que funcioni per inèrcia. De moment, però, d'aquesta renovació l'única cosa que en sabem són les picabaralles internes i les anècdotes convertides en notícia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.