Alguna cosa falla en la targeta de transport per a infants

Aquesta ha estat la primera setmana en què els alumnes menors de 12 anys han pogut viatjar gratuïtament en transport públic gràcies a la nova T-12. El primer dia del nou servei va tenir 18.500 usuaris, 13.000 dels quals són de Barcelona, segons les dades que va facilitar la Generalitat. Aquests nens i nenes, d'entre 4 i 12 anys, poden usar el metro, els Ferrocarrils de la Generalitat, Rodalies de Renfe, el tramvia i els autobusos urbans i interurbans en l'àmbit dels 253 municipis que tenen les tarifes integrades. A banda de la polèmica política pel seu cost, que ha acabat amb la investigació del Síndic de Greuges, que s'ha de fer pública properament, hi ha alguna cosa que no funciona en aquesta nova targeta. La mateixa Generalitat havia xifrat en 400.000 el nombre d'alumnes que es podrien beneficiar de la mesura i, òbviament i encara que el govern assegura que el nombre de sol·licituds ha augmentat els darrers dies, la xifra actual, 18.500, n'està molt allunyada. Segurament, l'executiu català va donar la dada basant-se en el padró sense tenir en compte els nens que viuen al costat del centre i hi van a peu, els que els acompanyen els pares en cotxe i que no canvien d'hàbit per res del món i els que fan més d'una corona de transport per anar a escola, cosa que afecta bàsicament els alumnes de la privada. No sembla que el fet que l'expedició de la targeta costi 35 euros pugui frenar gaire gent però aquestes dades posen, de nou, sobre la taula, el fet que, d'una banda, encara hi ha una part de la població molt important que no usa el transport públic i, de l'altra, que les administracions continuen sense saber atreure aquesta gent. Entre altres coses, perquè, sobretot fora de Barcelona, encara té moltes mancances.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.