Editorial

Solucions limitades a una vaga

Ahir, la primera de les dues jornades de vaga del ferrocarril metropolità de Barcelona va coincidir amb la inauguració del Congrés Mundial del Mòbil, l'esdeveniment d'aquesta classe més important del món. Aquesta coincidència, buscada per pressionar TMB, va irritar John Hoffman, conseller delegat de GSMA, l'empresa organitzadora del congrés. Però encara va irritar més centenars de milers de persones de tot Barcelona i la seva rodalia, la mobilitat de les quals es va dificultar greument. La ciutat va experimentar notables problemes circulatoris durant bona part del dia. Un panorama que, si no hi ha acord, es repetirà dimecres i, en menor mesura, dimarts i dijous, quan hi ha convocades vagues d'autobusos. La protesta també va tenir efectes en el congrés de telefonia mòbil i els organitzadors n'han pres nota. Però el congrés és un esdeveniment temporal i circumstancial. Si no hi ha solució, la protesta s'allargarà i continuarà trasbalsant la vida quotidiana de la ciutadania.

Els sindicats que promouen la vaga demanen, entre altres coses, un increment salarial de l'1% i que es facin fixos un nombre determinat de contractes. TMB calcula que aquestes peticions són fora de pressupost. Seria fàcil accedir a les peticions laborals, però llavors caldria o bé treure els diners d'altres partides o bé apujar el preu del bitllet. Els treballadors es queixen de pèrdua de poder adquisitiu, però aquest ha estat un fenomen general a tota l'economia catalana. I, en un context d'inflació zero com l'actual, la congelació salarial és més suportable. Els sindicats i TMB han de negociar la fi d'un conflicte que està causant grans perjudicis ciutadans, però sabent que en una situació de crisi persistent el marge de maniobra és força limitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia