Editorial

Solucions per al vehicle elèctric

Les matriculacions dels vehicles elèctrics a Catalunya marquen un punt d'inflexió notable. Durant els dos primers mesos de l'any s'ha venut ja una quarta part del que es va vendre l'any passat. És una xifra encoratjadora que s'explica per raons fiscals, per la millora econòmica i perquè algunes empreses que renoven les seves flotes opten per una solució més respectuosa amb el medi ambient. Catalunya és, a més, un important centre de producció de vehicles elèctrics.

El canvi de tendència, però, no ens ha de fer oblidar que la proporció de vehicles elèctrics al nostre país és molt baixa, sobretot en relació amb les previsions de les autoritats. La poca penetració té diverses causes. Una de principal és el preu dels carburants, encara estable. Però també hi la qüestió del cost de l'automòbil, comparativament elevat; que no hi ha una política fiscal més decidida, com la de Noruega, els Països Baixos i França, i la tecnològica. A més, en el cas de Catalunya, la infraestructura pública de recàrrega és raquítica.

L'exposició dels obstacles als vehicles elèctrics donen les pistes de les solucions. En primer lloc s'ha de fer una aposta fiscal força més decidida, ja que el cost del vehicle no surt rendible ni per al comprador ni per al fabricant. També cal una infraestructura de recàrrega més extensa: els endolls no poden ser una raresa. La tecnologia no és responsabilitat de les administracions, però cal arribar al punt que el vehicle tingui una llarga autonomia i que la recàrrega necessiti el mateix temps que omplir el dipòsit de gasolina. Cal abaratir el cost de les bateries i allargar-ne la vida útil. Millores que són la condició necessària –potser insuficient –per al desenvolupament d'aquest mercat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia