Editorial

Opacitat amb la Sagrera

Les obres de l'estació de la Sagrera, un dels eixos de mobilitat més determinants del transport a Barcelona i la seva àrea metropolitana, estan aturades des de fa dos anys, i no ha estat fins ara que el Ministeri de Foment ha donat una explicació oficial sobre el perquè d'aquesta paralització. Als retards inicials en el finançament i la posada a licitació dels treballs, s'hi afegeixen ara les presumptes irregularitats comeses pel contractista, detectades ara fa dos anys, que són investigades per la fiscalia i que han revelat diferències entre l'obra executada i la certificada, cosa que ha obligat a auditar els treballs realitzats abans de continuar amb la construcció de la macroestació.

El Ministeri de Foment ha posat altre cop de manifest la seva falta de transparència a l'hora d'actuar, ja que ha amagat tant al govern com a l'Ajuntament el motiu del retard en els treballs de la que ha de convertir-se en l'estació central de Barcelona i que hauria d'estar en servei el 2019. El govern espanyol sembla que ha oblidat que la Sagrera és cabdal per a la xarxa ferroviària del país, ja que no només serà una gran estació de rodalies, sinó que també serà l'intercanviador de les xarxes de trens regionals, de metro i de l'alta velocitat i, de retruc, permetrà descongestionar de trànsit els túnels del centre de la ciutat millorant la freqüència de pas dels combois.

Cert que cal comprovar quin és l'estat real de les obres i les modificacions que caldrà fer per reprendre-les, però l'obligació del ministeri era d'informar les administracions afectades sobre les causes reals de la paralització dels treballs, en lloc d'amagar-los informació, en tant que en són parts implicades. Un altre nyap del govern espanyol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia