Opinió

Controls i conducció responsable

La majoria d’accidents mortals de trànsit a Catalunya d’aquest any s’han produït en carreteres interurbanes i en cap de setmana, i, per tant, estan directament relacionats amb la mobilitat lligada a l’oci. Davant del repunt de la sinistralitat en els primers mesos del 2018, el Servei Català de Trànsit ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat en atenció a la mobilitat de Setmana Santa que va començar dijous i s’acabarà demà a darrera hora. Gairebé 1.700 agents dels Mossos d’Esquadra han estat mobilitzats per a una operació en la qual faran uns 1.500 controls preventius i que inclou, a més, vehicles camuflats i el suport de tres mitjans aeris.

El desplegament policial, específic per a uns dies de gran mobilitat, coincideix en el temps amb l’aprovació al Parlament Europeu d’una directiva que obligarà que tots els vehicles venuts a partir del 2022 als països de la Unió portin instal·lats limitadors de velocitat per ajustar la conducció als límits permesos a cada via. La directiva obliga que els cotxes, furgonetes, camions i autobusos nous incorporin una sèrie de mecanismes de seguretat intel·ligents, com ara un sistema avançat de frenada d’emergència, però deixa al criteri del conductor l’opció d’activar algun d’aquests sistemes.

Totes les mesures de present i de futur, policials o d’equipament als vehicles, i tots els controls que s’impulsin per millorar la seguretat en el trànsit són necessaris. Però sempre seran insuficients si no hi ha la consciència col·lectiva que ens trobem davant d’un problema d’extrema gravetat i, al mateix temps, si no adoptem una actitud personal, individual, responsable quan ens posem al volant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.