Política

política

El ministeri de Defensa crea un registre dels espanyols que han jurat la bandera

El ministeri de Defensa crearà un registre centralitzat dels espanyols que hagin prestat jurament o promesa davant la bandera d'Espanya, per recollir i gestionar de forma automatitzada les dades de caràcter personal. Així figura en l'ordre Def/8/2017, del 9 de gener, publicada en Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), on s'estableix que se encarregarà d'aquest registre la secretaria general tècnica del ministeri de Defensa.

Defensa justifica el canvi de normativa per la necessitat de regular la dispersió de les jures de banderes per a civils i fixar el període de temps que ha de passar perquè una persona que ha realitzat aquest acte ho pugui tornar a fer.

“Perquè no desmereixi la importància i transcendència de l'acte, entre la data del jurament o promesa inicial i la seva renovació hi ha d'haver un lapse de temps d'almenys vint-i-cinc anys. Només en circumstàncies extraordinàries, apreciades motivadament pel titular de l'òrgan responsable [...], es podrà autoritzar la renovació del jurament o promesa sense necessitat de complir aquest termini”, estableix el decret.

En aquest registre constarà el DNI, nom, cognoms i nacionalitat del sol·licitant, la data i lloc de naixement, el sexe, el domicili actual, codi postal i demarcació, el número de telèfon i l'adreça electrònica, així com l'opció escollida entre l'exèrcit de terra, l'armada, l'exèrcit de l'aire o un altre organisme en el qual es desitgi prestar jurament o promesa davant la bandera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.