El PP proposa ara denúncies anònimes antiadoctrinament
Levy diu que s’investiguen 134 casos de suposat assetjament a les aules
Méndez de Vigo acusa el PDeCAT de “victimisme”
El PP va fer un pas més ahir en l’espiral de criminalització dels docents catalans amb la presentació d’una proposta de resolució en contra del suposat adoctrinament a les aules que anima a fer una caça de bruixes amb un sistema de denúncies anònimes. Segons va assegurar al Parlament la diputada del subgrup popular Andrea Levy –el PP té quatre diputats–, s’estan investigant 134 casos d’“adoctrinament i assetjament” a Catalunya. Els populars detecten una “falta de neutralitat en el procés d’aprenentatge dels alumnes catalans”. Levy no va concretar de quins casos es tracta ni què s’investiga exactament. “S’està trencant l’espiral de silenci dels alumnes catalans”, es va congratular.
La diputada fins i tot va acusar el síndic de greuges, Rafael Ribó, de mirar cap a una altra banda, després que aquest hagi conclòs que la majoria d’aquestes denúncies són “inconsistents” i hagi criticat que el govern espanyol avala queixes a les aules sense “verificar”. Ribó veu del tot normal i necessari que a l’escola s’abordi la situació política que viu el país. “Una cosa és que s’expliqui l’actualitat o es parli de política, cal parlar del que passa a la societat. El que vull és que no es faci fonamentalisme polític”, va replicar Levy.
El mecanisme de persecució del professorat ideat pel PP seria una “bústia” de denúncia perquè qualsevol pugui incriminar de manera anònima els centres o docents que utilitzin les aules per adoctrinar els alumnes en el “fonamentalisme nacionalista” i els casos en què “s’assenyali el discrepant”.
Encara més: els populars demanen al Parlament que condemni “la instrumentalització política” a les aules. El text de la proposta insta el pròxim govern a personar-se en les causes d’actes de discriminació per raons ideològiques, instrumentalització política i accions similars en escoles i centres d’ensenyament i sol·licita la inhabilitació dels professors que incorrin en aquests fets.
Des del Senat, el ministre d’Educació, Íñigo Mendez de Vigo, es va vantar d’haver-se “ocupat” de l’escola catalana, per exemple, amb l’obertura de nous centres educatius o la convocatòria d’oposicions per a professors universitaris. El senador del PDeCAT Josep Lluís Cleries li preguntava sobre l’atac sistemàtic a l’escola catalana i al professorat. El ministre ho considera “victimisme”.