Política

El govern espanyol aprova les bonificacions pel desviament obligatori de camions de l’N-340 i l’N-240

La mesura entrarà en vigor en diumenge

Té com a objectiu evitar la sinistralitat

El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres el reial decret que dona llum verd a les bonificacions per treure el trànsit pesant dels trams ebrenc i penedesenc de l’N-340, així com de l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc. La ministra portaveu del govern espanyol, Isabel Celaá, ha subratllat que l’executiu socialista ha “agilitzat” la mesura atesa l’afectació que té la circulació dels camions per “les poblacions rurals” i per “evitar la sinistralitat”. Un cop enllestit aquest tràmit, la mesura entrarà en vigor diumenge, l’endemà de la publicació del reial decret al BOE.

L’acord estableix el desviament obligatori de camions cap a l’AP-7 en els trams de l’N-340 de Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud. En el cas de l’N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, els vehicles hauran de circular obligatòriament per l’AP-2.

Les bonificacions previstes són d’un 42,53% en el cas dels camions en trànsit i del 50% en els que facin trajectes interns. En el cas de l’N-240, les bonificacions s’estenen entre els accessos de l’AP-2 de les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria.

En paral·lel, el govern espanyol també preveu eximir dels peatges els vehicles lleugers que facin el mateix trajecte d’anada i tornada en el tram comprès entre Alcanar i Vilafranca Sud en un període de 24 hores.

La mesura afectarà, tant en els trams de l’AP-7 com de l’AP-2, els vehicles pesants de quatre eixos o més. En el cas dels trajectes interns, bonificats amb el 50%, els conductors hauran de disposar d’un sistema de peatge dinàmic o telepeatge (Via T) per poder-se’n beneficiar.

També hauran de disposar d’aquests dispositius els conductors que de vehicles lleugers per aconseguir l’exempció, que només s’aplicarà a aquells que efectuïn exactament els trajectes d’anada i tornada -mateixa entrada i sortida- en el tram entre Alcanar i Vilafranca Sud.

Compensació a les concessionàries

El decret preveu que l’estat espanyol es farà càrrec de compensar les concessionàries de les autopistes: Aumar en el cas del tram ebrenc de l’AP-7 i Acesa en el cas del tram penedesenc i l’AP-2, totes dues pertanyents al grup Abertis. La previsió màxima de despesa fins a l’any 2021 supera els 41 milions d’euros. Per aquest 2018, Foment preveu destinar, d’entrada, 1,18 milions d’euros; i 14,76 milions el pròxim 2019; 12,73 milions el 2020 i 11,46 milions el 2021.

La duració d’aquest sistema de descomptes s’estendrà des de l’entrada en vigor del Reial Decret fins al venciment de la concessió d’autopistes. En el tram de l’AP-7 entre Tarragona i La Jonquera i en el tram Montmeló-El Papiol la concessió acaba el 31 d’agost del 2021; al tram Alacant-Tarragona finalitza el 31 de desembre del 2019, i al tram de l’AP-2 Saragossa-Mediterrani venç el 31 d’agost del 2021.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

ERC de Sant Joan de les Abadesses proposa revertir la puja de la taxa d’escombraries

sant joan de les abadesses

La Guàrdia Civil vincula el finançament de Tsunami directament amb Waterló

barcelona

Abascal diu que el poble voldrà “penjar dels peus” a Sánchez i Montero l’acusa d’incitar a l’odi

barcelona
Memòria democràtica

El ‘Natatxa’ de Camarasa, 85 anys submergit

Camarasa

Rússia intensifica els atacs en tots els fronts per recuperar la iniciativa

BARCELONA

L’exèrcit israelià opera per primer cop dins de Gaza

barcelona

Milei compara la caiguda del mur de Berlín amb les eleccions argentines en ser investit president

BARCELONA

La OPEP no veu realista posar data a la fi dels combustibles fòssils

barcelona

Els egipcis voten en uns comicis amb Abdelfatah al Sisi com a gran favorit

barcelona