Política

Iglesias demana “desdramatitzar” els referèndums

El líder de Podem insta els partits a “seure” per buscar el consens sobre Catalunya

Retreu a Rivera que actuï de manera irresponsable i es posi “al capdavant d’encaputxats” per retirar llaços

El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, ha demanat aquest dilluns “desdramatitzar” els referèndums per conèixer el què volen els ciutadans i ha instat els partits a “seure” per buscar el consens sobre Catalunya. Iglesias ha reaccionat així a la proposta de Pedro Sánchez de votar un nou Estatut en referèndum.

Iglesias ha recordat en una entrevista a Telecinco que la seva formació sempre ha defensat que els catalans puguin decidir a les urnes el seu futur. No obstant això, ha assenyalat que hi ha altres propostes, des de les dels independentistes a la dels partits constitucionalistes que tanquen la porta al referèndum.

És per això que ha defensat que “els representants polítics hem de seure a una cadira, reconèixer que hi ha diferents posicions, i buscar un consens en comptes de seguir barallant-nos”. “Seiem i provem de buscar acords i propostes de consens, perquè la judicialització i la unilateralitat han fracassat”, ha reblat.

El líder de Podem ha criticat la “irresponsabilitat” del líder de Podem, Albert Rivera, que “esta organitzant manifestacions on s’agredeixen periodistes” i es posa “al capdavant d’encaputxats per retirar llaços”. “A alguns els interessa un clima de confrontació, però a Espanya hi ha problemes més greus que no que es posin o treguin llaços”, ha assegurat.

En aquest sentit ha defensat la “llibertat d’expressió” i el dret de les persones i de les institucions a posar al seu balcó els llaços i les banderes que els “vingui de gust”. “En democràcia es pot expressar tot i això no ha de ser un problema, però quan algun discuteix d’això no es parla de la llista d’espera sanitària o del preu de la llum a Catalunya”, ha advertit.

Acusa PP i Cs de barallar-se per defensar Franco

Iglesias ha acusat els presidents del PP i de Cs, Pablo Casado i Albert Rivera, de competir per “veure qui defensa més a Franco”. Ha afegit que a ell li agradaria poder anar al Valle de los Caídos amb els seus fills “i dir-los que allà hi va haver un monument al feixisme”.

Agraïment a la sanitat pública

En la seva primera aparició després de dos mesos d’absència per paternitat, el diputat ha aprofitat l’ocasió per agrair a la sanitat pública la cura dels seus dos fills prematurs.

Tal com ha fet en una carta juntament a la seva parella, la també diputada Irene Montero, Iglesias ha explicat en l’entrevista que “el part prematur no és una bona notícia per a ningú però gràcies a la sanitat pública ens n’hem sortit”. “La sanitat universal és més important que qualsevol bandera o himne”, ha defensat.

Iglesias ha fet extensiu l’agraïment a tots els companys de professió, com Pablo Casado, que s’han interessat per la salut de la família.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

OTAN

L’Aliança busca la manera de donar garanties de seguretat a Kíiv

Barcelona
Conflicte Bèl·lic a l’Est d’Europa

Europa reafirma el seu suport a Ucraïna

Barcelona

Junts retreu les “presses” per fer fora Borràs i li deixa la decisió calenta a les seves mans

BARCELONA
Estats Units

Elon Musk torna a ser l’home més ric del món, segons Bloomberg

Barcelona
política

ECP no vol que el Parlament continuï en mans de Junts

barcelona

Vergés convocarà un ple divendres que ve per escollir el relleu de Borràs

BARCELONA

Reunió de la mesa després que el Suprem tombi frenar la retirada de l’escó a Borràs

BARCELONA
OTAN

Stoltenberg insta Turquia a ratificar l’adhesió de Suècia a l’Aliança

Barcelona
Vilafranca del P

El PSC aposta per no pactar i començar el mandat en solitari

VILAFRANCA DEL PENEDÈS