Política

El Rei dels belgues encomana al govern de Charles Michel continuar en funcions fins a les eleccions de primavera

El primer ministre va presentar la seva dimissió dimarts després de la sortida dels nacionalistes flamencs del seu executiu

El rei Felip de Bèlgica ha encomanat al govern de Charles Michel continuar en funcions fins a les eleccions generals el maig del 2019.

El primer ministre havia presentat la seva dimissió dimarts passat després de la sortida dels nacionalistes flamencs del seu executiu. Un cop feta la ronda de consultes amb tots partits, el monarca ha decidit mantenir el govern de forma provisional i no convocar eleccions anticipades perquè ha constatat “la voluntat política de garantir una bona gestió” del país fins als comicis de primavera.

D’aquesta manera, es mantindrà un executiu en minoria entre el Moviment Reformador de Charles Michel, els democratacristians i els liberals flamencs.

“El Rei fa una crida a tots els responsables polítics i a les institucions, en els quals diposita la seva confiança, perquè responguin de manera apropiada als reptes econòmics, pressupostaris i internacionals”, afirma el comunicat de la casa reial belga.

A principis de desembre els ministres nacionalistes flamencs de l’N-VA van retirar el suport a la coalició quadripartida que governava el país. L’N-VA exigia que Bèlgica no s’adherís al Pacte per la Migració de l’ONU, però Michel s’hi va oposar precipitant el trencament de la coalició. Cal recordar que l’executiu anterior al de Michel havia tardat 541 dies a formar-se.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Govern i grups parlamentaris es reuneixen avui a la cimera contra la sequera

Barcelona

Trump, el primer expresident dels Estats Units imputat per càrrecs penals

Barcelona
JOAN TALARN I GILABERT
PRESIDENT DE LA DIPUTACIÓ DE LLEIDA (ERC)

“Els ajuts de la Diputació ja no depenen del color polític dels ajuntaments”

lleida

Aragonès demana la fi de la interinitat a la presidència de Parlament

BARCELONA

S’obre la veda per ser cap de llista

Barcelona
conflicte bèl·lic a l’Est d’europa

Detenen el corresponsal a Rússia de ‘The Wall Street Journal’ acusat d’espionatge

Guerra a Europa
Les conseqüències per als civils

Amb la maleta a mà

barcelona

Puigdemont demana al Suprem que anul·li l’ordre de detenció

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Els EUA diu que Moscou vol comprar armes a Pionyang a canvi d’aliments

barcelona