Política

ERC es queda Urbanisme a Pals i cedeix a JxCat Medi Ambient i Cultura

Els socis també duran Grans Contractes, Platges, Acció Social i Esports

El nou equip de govern de Pals (ERC i JxCat) ja té les competències repartides en el nou cartipàs, aprovat pel nou alcalde republicà, Carles Pi, que també assumeix les responsabilitats municipals de Governació.

El grup, després de la llarga negociació amb JxCat, que va acabar poc abans de la investidura amb la signatura de l’acord de govern el divendres 14 de juny al vespre, també s’ha reservat les competències destacades.

En el cas de Promoció Econòmica i Turisme, hi ha continuïtat, perquè les mantindrà l’exalcaldessa Sílvia Monar, que ja havia dut l’àrea en els dos darrers mandats, compartint el càrrec d’alcaldessa primer amb Joan Silvestre (CiU) i posteriorment amb Sergi Brull (PDeCAT). La novetat, però, és que ERC ara centralitzarà Urbanisme i Obres Públiques –a més de Serveis Econòmics–, que passen a mans del també edil d’ERC Martí Duran.

Per part del grup, tanquen la llista d’àrees Xevi Coll –Via Pública i Edificis Municipals, Joventut, i Innovació i Noves Tecnologies– i Eva Safont –a càrrec d’Educació, Festes i Actes Populars.

Pel que fa a les àrees que recauen en JxCat, el primer tinent d’alcalde, Sergi Brull, rep les competències de Grans Contractes i Platges. Mireia Bonilla s’encarregarà d’Acció Social, Participació Ciutadana i Cultura, i, finalment, Alexandre Creixell serà el regidor delegat de Medi Ambient i Agricultura i Esports.

L’oposició al consistori està formada per Marisol Perea Martin i Estefania Peralta Rubio, del grup municipal Partit dels Socialistes de Catalunya-Candidatura de Progrés, i Maria Lluïsa Farràs Muñoz, de Compromís amb Pals (independents). Totes tres edils van negociar plegades amb ERC i JxCat els dies previs a la investidura, però finalment no hi va haver acord perquè, entre d’altres aspectes, els dos grups majoritaris reivindicaven tenir el control sobre l’urbanisme i no es van entendre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El nou curs arrenca amb 66 iniciatives legislatives en tràmit

Barcelona

Sánchez veu en l’acord de les llengües un trampolí cap a la seva investidura

conflicte bèl·Lic a l’est d’europa

Hongria no donarà suport a Kíiv fins que no restableixi els “antics drets de la minoria hongaresa”

barcelona

L’oposició en ple demana la dimissió de l’alcalde de Palamós

PALAMÓS
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia llança una nova onada massiva de drons i míssils contra els ports d’Odessa

barcelona

El TC tomba el recurs de Vox contra la designació dels senadors del Parlament

BARCELONA

Suspès el judici per les agressions de 28 ultres a la Diada del País Valencià del 2017

VALÈNCIA

La UdG denuncia al jutjat la infiltració policial

GIRONA

ERC dona per feta l’amnistia i avisa que vol el referèndum

BARCELONA