Política

Crítiques a Trump per la utilització de la Casa Blanca amb finalitats partidistes

Explota la residència oficial i la condició d’inquilí per fer campanya

Pompeo trenca la norma que impedeix als alts funcionaris participar en actes electorals

L’administració Trump ha esborrat la frontera entre càrrec públic i partit polític, i la convenció republicana està servint per posar-ho de manifest. El president, Donald Trump, està utilitzant de totes les maneres possibles l’escenari de la Casa Blanca i els beneficis de ser-ne l’inquilí per presentar una imatge de lideratge, fet que desperta crítiques ètiques i dubtes legals per l’ús de recursos federals per al seu benefici partidista.

En la segona nit de la convenció republicana, Trump va oficiar un acte de perdó presidencial a un lladre de bancs i va liderar un acte de naturalització de cinc immigrants en sales de la Casa Blanca. Dos actes que el van presentar com un president que fa la feina i que, alhora, és compassiu i proimmigrants. Un rentat d’imatge amb fons públics que no ha agradat als seus detractors i que ha obert un debat sobre l’ètica dels fets.

Més greu va ser la participació del secretari d’Estat, Mike Pompeo, primer cap diplomàtic en 75 anys que parla en la convenció nacional d’un partit. Va aparèixer en pantalla des de Jerusalem, on és de viatge oficial. Tot indica que va ometre la llei que prohibeix als funcionaris federals participar en actes partidistes, i fins i tot no va complir la normativa emesa pel mateix Pompeo d’evitar aquest tipus d’actes en temporada electoral.

Congressistes demòcrates van dir que la decisió de Pompeo, que no amaga que té interessos presidencials de cara al 2024, era totalment “vergonyosa” i “inacceptable”, i van iniciar una investigació per descobrir si va cometre una il·legalitat en utilitzar recursos públics.

La convenció, mancada de líders polítics que donin suport al candidat, està plena d’històries humanes i de membres de la família Trump. La ponent estrella de la matinada de dimecres en la convenció republicana va ser la primera dama, Melania Trump, que des del jardí de les Roses de la Casa Blanca va ser l’única integrant del clan que va mostrar certa empatia davant la pandèmia de coronavirus que colpeja el país i que va dedicar el seu discurs a presentar el seu marit com un home decent, ben al contrari del que demostra amb les seves polítiques, amb un objectiu molt clar: seduir el segment de votants de les dones dels suburbis.

LES FRASES

La participació [en la convenció] de Pompeo és inacceptable i podria ser il·legal
Joaquín Castro
congressista demòcrata
El meu marit [Donald Trump] lluitarà per vosaltres i les vostres famílies
Melania Trump
primera dama dels estats units


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Oranich s’aparta de la investigació sobre Madaula per “insults” a les xarxes

barcelona
POlÍTICA

El PSC-Girona pel Canvi proposa la creació d’un Consell per a una ciutat inclusiva

GIRONA
POLÍTICA

Mor als 72 anys Julià Sala, exalcalde d’Abella de la Conca

conflicte bèl·lic al pròxim orient

Israel torna a bombardejar Gaza després de la fi de la treva

barcelona

Els comuns volen ser a la taula del diàleg amb l’Estat si s’obre a partits catalans

barcelona

El Centre per al Diàleg Henry Dunant, el verificador internacional de Junts i PSOE

barcelona
POlÍTICA

Bagué (Junts) reclama al govern espanyol que Can Rius de Sant Feliu sigui municipal

GIRONA

Guerra sense treva del poder judicial al govern de Sánchez

barcelona
rússia

El Tribunal Suprem rus prohibeix el moviment LGBT per considerar-lo “extremista”

barcelona