Política

perú

Un governador regional peruà dispara contra manifestants que atacaven la seva casa

Luis Otzuka ha reclamat Duarte que, si no té capacitat per controlar la situació, que abandoni el poder

El governador de la regió peruana de Mare de Déu, Luis Otzuka, s’ha defensat aquest divendres amb una arma de foc, que ha disparat en diverses ocasions, de l’atac d’un grup de manifestants antigovernamentals que han atacat amb pedres i pals la seva casa de la ciutat de Port Maldonado, en plena Amazonía.

Un nombrós grup d’homes proveïts de pals i pedres va arribar a la casa del governador per a protestar per l’imminent desbloqueig de les carreteres, segons ha confirmat el govern de la presidenta Dina Boluarte; van trrencar els vidres de les finestres en llançar pedres i van tractar de tirar a terra la porta.

Otzuka va treure el cap a les finestres exteriors de la seva casa amb una arma en mà i, aparentment, va fer trets a l’aire per a dissuadir als manifestants.

En declaracions al canal N, Otzuka va confirmar que va tractar de defensar-se perquè volien incendiar la seva casa amb la seva família dins i no va tenir alternativa.

L’autoritat regional ha dit que més de 1.000 persones van arribar per a atacar la seva casa, i que “hi havia policies custodiant” el seu domicili, “però no tenien armes”, quan la torba va començar a trencar les seves finestres i intentar calar foc a la casa.

“Si jo no tinc l’arma per a defensar-me, això hagués estat pitjor”, ha afirmat Otzuka, qui ha dit haver sofert ferides al cap i els braços.

El governador s’ha queixat que el ministeri de l’Interior hagi enviat agents policials sense suficient armament a les zones de protestes, com a Port Maldonado, i ha assegurat que la situació en aquesta ciutat “està fora de control”.

“Aquí li crido a la presidenta de la República que prengui cartes en l’assumpte que això no pot continuar més”, ha expressat Otzuka i ha afegit que “si (des de l’Executiu), no tenen la capacitat, llavors deixin el poder”.

La regió de Mare de Déu és una de les més afectades pels bloquejos de carreteres per part dels manifestants que demanen la renúncia de Boluarte, el tancament del Congrés i la convocatòria a eleccions generals anticipades, i, per aquest motiu, l’Executiu ha anunciat un pla de desbloqueig de les vies per a solucionar el desproveïment de combustibles i aliments en aquesta jurisdicció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

política

El govern i Junts s’insten a continuar explorant un “front comú”

barcelona

Una única pancarta electoral

Castelldefels
BALAGUER

ERC proposa un pacte amb la resta de forces sobiranistes

BALAGUER
economia

Disputa verbal entre Feijóo i Calviño en la reunió del Cercle d’Economia

barcelona
Política

Trias buscarà un pacte estable de govern un cop sigui alcalde

barcelona
La tàctica de la tensió de Valents acaba amb 3 regidors a tot el país
política

La tàctica de la tensió de Valents acaba amb 3 regidors a tot el país

barcelona
TOSSA DE MAR

Junts, tot i la clara victòria a Tossa, ha de refer aliances dinamitades

TOSSA DE MAR
Olot

Tot mena cap a un altre mandat de Junts a Olot

Olot
Unió Europea
La relació transatlàntica

L’abraçada enverinada de Biden

Brussel·les