Política

ITÀLIA

Open Arms demana al parlament italià investigar les morts al Mediterrani

“Ha arribat el moment de posar llum sobre l’abast d’aquesta immensa tragèdia i de retornar la dignitat a les víctimes d’aquest tràgic capítol de la nostra història”, ha indicat la ONG badalonina

L’ONG badalonina Open Arms ha demanat aquest dijous que el Parlament italià obri una comissió per investigar “el que ha succeït al Mediterrani central en els darrers anys”, ja que des del 2013 consideren que podrien haver mort més de 25.000 migrants “a pocs milers de les costes italianes”.

L’ONG ha formulat aquesta petició després que el Consell d’Europa demanés al govern italià que presideix la ultradretana Giorgia Meloni que retiri o revisi el seu nou decret migratori, ja que pot “obstaculitzar les operacions de cerca i rescat” i, per tant, entrar “en contradicció amb les seves obligacions en matèria de drets humans”.

D’acord amb Open Arms, gairebé 80.000 persones cada any intenten creuar el Mediterrani en embarcacions rudimentàries des del nord d’Àfrica per arribar a Europa.

A més, l’ONG denuncia que moltes d’aquestes barques són interceptades per “milícies” de Líbia, que després internen els migrants en centres de detenció on “la violència, la tortura i les violacions han estat verificades pels principals organismes internacionals”.

Sobre aquest tema, el 2022 el Consell de Drets Humans de l’ONU va afirmar que els seus investigadors han documentat “abusos” i “violacions de drets” als centres de Líbia.

“Ha arribat el moment de posar llum sobre l’abast d’aquesta immensa tragèdia i de retornar la dignitat a les víctimes d’aquest tràgic capítol de la nostra història”, ha indicat Open Arms, que també ha denunciat que a nivell europeu” no hi ha una missió de cerca i rescat en aigües internacionals”.

Les noves regles introduïdes per l’Executiu italià sobre els vaixells humanitaris obliguen a rebre una autorització per socórrer i demanar el desembarcament immediatament després del primer salvament. A més, darrerament Itàlia assigna ports llunyans, de manera que els vaixells han de navegar diversos dies per atracar.

En la seva resposta al Consell d’Europa, el govern italià va assegurar que les “ONG que operin al Mediterrani Central ho fan al marge dels acords internacionals sobre salvament marítim”.

“L’activitat sistemàtica de recuperar migrants en aigües de les costes líbies i tunisianes per portar-los exclusivament a Itàlia, sense cap tipus de coordinació”, que està “estesa entre les ONGs, queda fora de les disposicions dels convenis internacionals sobre salvament marítim”, s’afirma a la resposta a la comissària de drets humans de l’organisme, Dunja Mijatovic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Presentació de la llista republicana a Sant Joan les Fonts

SANT JOAN LES FONTS
estats Units

Qui és qui en el cas que té contra les cordes l’expresident dels EUA

barcelona
estats units

Els altres processos oberts que afecten Trump

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Ucraïna recorda la massacre de Butxa un any després i demana un càstig per a Rússia

barcelona
estats units

Trump: “El jutge m’odia”

barcelona

El govern municipal de Barcelona se salva de la reprovació gràcies a ERC

BARCELONA
cimera hispano-xinesa

Sánchez “anima” Xi perquè parli amb Zelenski per a conèixer el seu pla de pau

barcelona

El president del CGPJ accepta la dimissió de Sáez

barcelona
POLÍTICA

Costa i Sirvent, de números 11 i 14 de la llista de Guanyem Girona

GIRONA