Política

política

Dimarts es constitueix al Congrés la comissió de l’Operació Catalunya

Busca aclarir la implicació del govern de Rajoy i de caps policials en operacions de guerra bruta contra l’independentisme que van portar fins i tot a pressionar govern i bancs d’un país sobirà com Andorra

Dimarts es constituirà al Congrés dels Diputats la comissió d’investigació de l’Operació Catalunya que ha d’intentar treure l’entrellat de les operacions il·legals de guerra bruta contra l’independentisme i dirigents catalans liderades des del ministeri de l’Interior del govern del PP de Mariano Rajoy. El dia de constitució ha començat a comunicar-se avui als diputats dels grups parlamentaris que n’hauran de prendre part.

La comissió es constituirà dimarts 28 a dos quarts de dues del migdia segons ha decidit la Presidència del Congrés després que dimarts s’acabava el termini perquè els grups parlamentaris nomenessin els seus representants. Dimarts s’haurà de constituir la mesa de la comissió, decidir qui la presideix i elaborar un pla de treball i un calendari que hauria d’incloure un seguit de compareixences que els grups votaran. La proposta de creació de la comissió aprovada al setembre planteja investigar “presumptes irregularitats que vinculen a alts càrrecs i comandaments policials, així com la seva relació amb possibles entramats privats o lobbies de pressió, la possible intromissió en la sobirania d’altres països i les connexions d’aquesta trama amb la denominada Operació Catalunya”. De fet inclou des de la publicació de notícies falses com l’existència d’un compte corrent a Suïssa de Xavier Trias signada pels periodistes Eduardo Inda, Esteban Urreizteta i Fernando Lázaro a El Mundo o la intromissió del govern de Rajoy en la sobirania d’Andorra per aconseguir presumpta informació bancària de la família Pujol, Artur Mas o Oriol Junqueras tot provocant la intervenció de la Banda Privada d’Andorra (BPA) per un suposat blanqueig de diners que no s’ha demostrat en un fosc afer que està investigant la mateixa justícia andorrana.

En el cas andorrà i l’Operació Catalunya hi estan relacionats l’expresident espanyol Mariano Rajoy; l’exministre d’Hisenda Cristóbal Montoro; l’exministre de l’Interior Jorge Fernández Díaz; l’exsecretari d’Estat de Seguretat Francisco Martínez; l’exdirector de la Policia Ignacio Cosidó i l’excomissari Villarejo però també els màxims responsables policials del Cos de Policia Nacional.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ESTATS UNITS

Pence presenta la seva candidatura a les primàries dels republicans per a les presidencials del 2024

BARCELONA
PALAFRUGELL

Fernández (PSC) avança en l’acord amb SGdP

PALAFRUGELL

El TJUE declara il·legal la reforma judicial de Polònia

BARCELONA

El PSC, amb pas ferm cap a l’alcaldia de Blanes

blanes
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Rússia afirma haver repel·lit una ofensiva d’Ucraïna i haver-ne matat 250 soldats

BARCELONA

Aragonès replica a la ministra que volen Rodalies perquè és un servei “d’interès ciutadà”

BARCELONA

Junts i Independents arriben a un acord de govern a Santa Coloma

santa coloma de farners

ERC de Roses reclama a Junts i a Gent del Poble que reconsiderin el pacte amb el PSC

roses

5,7 milions de catalans podran votar el 23-J

Barcelona